پیام سپاهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان:
امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال خط قرمز پلیس است
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:40:38
پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال خط قرمز پلیس است و هیچ گونه هنجارشکنی از چشم ماموران پنهان نمی ماند.
به گزارش ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: هر فردی که در چهارشنبه آخر سال موجبات خطر، تهدید و تشویش مردم را فراهم کند تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت و خودرو و موتور سیکلت های متخلفان نیز تا همان زمان توقیف خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون 217 هزار عدد انواع مواد محترقه پرخطر و کم خطر در استان کشف شده است افزود: در این راستا 25 نفر نیز دستگیر شده اند.
وی همچنین به مصدوم شدن چهار نفر در استان به دلیل استفاده از مواد محترقه اشاره کرد و گفت: عمده ناحیه مصدومیت ها از سر و صورت و چشم گزارش شده است.
** 600 تیم پلیس در طرح آرامش بهاری امنیت مردم را تامین می کنند
رییس پلیس استان اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری با شعار"نشاط بهاری و نظم و قانونمداری" با حضور 600 تیم پلیس در استان، امنیت مسافران نوروزی را تامین می کند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب 2 محور شامل مدیریت حوزه ترافیک و پیشگیری از جرم و سرقت از 24 اسفند در استان آغاز می شود.
سردار معصوم بیگی افزود: با توجه به پیش بینی صورت گرفته مبنی بر افزایش 30 درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته به دلیل بازگشایی زاینده رود، نیروهای بیشتری از مرکز کشور به استان گردشگری اصفهان اعزام می شوند.
وی یادآور شد: بر این اساس پلیس با اشراف کامل مسائل مربوط به حوزه ترافیکی درون و برون شهری و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و سرقت را در ایام نوروز کنترل و مدیریت می کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به مسافران توصیه کرد که سفرهای خود را با هدف و شعار "مسافر مسوول، سفر لذت بخش" آغاز کنند تا با خاطری ایمن به همراه خانواده خود ایام زیبای بهار را سپری کنند.
** حدود 91 نفر ماهانه در اصفهان براثر تصادف جان می بازند
سردار معصوم بیگی با اشاره به آمار بالای تصادفات فوتی در استان گفت: ماهانه حدود 91 نفر به اندازه سقوط یک هواپیمای مسافربری و روزانه سه نفر بر اثر حوادث ترافیکی در جاده های درون و برون شهری جان باختند.
وی پرحادثه ‌ترین جاده در استان اصفهان را آزاد راه کاشان عنوان کرد و گفت: در این راستا با همکاری پلیس، استانداری، راهداری و فرمانداری های مرتبط به دنبال برقراری محور ایمن در این جاده هستیم که به این منظور 20 ایستگاه توقف و استراحت برای رانندگان در این مسیر ایجاد می شود.
سردار معصوم بیگی همچنین جاده های میمه - دلیجان و آزاد راه نطنز - بادرود را از دیگر مسیرهای پرحادثه و تصادف خیز استان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته 14 درصد تصادفات در آزاد راه، 26 درصد بزرگراه و 28 درصد در راه های اصلی صورت گرفته و همچنین 56 درصد تصادفات در جاده در روز و 44 درصد در شب رخ داده است.
رییس پلیس استان اصفهان افزود: بیشترین خودروهای تصادفی شامل پژو با 28 درصد و پراید با 26 درصد گزارش شده است.
سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه بیشترین تصادف در جاده‌ها در بازه زمانی 14 تا 18 رخ داده است افزود: عمده دلیل تصادف در جاده‌ها شامل بی توجهی به جلو 47 درصد، عدم کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز 21 درصد، رعایت نکردن حق تقدم 10 درصد و تغییر مسیر ناگهانی چهار درصد بوده است.
**بیش از 34 تن مواد مخدر در اصفهان کشف شد
رییس پلیس استان اصفهان در ادامه از کشف و ضبط بیش از 34 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد: در این راستا 179 باند تهیه و توزیه مواد مخدر شناسایی و بیش از 23 هزار نفر از قاچاقچیان، عمده و خرده فروش و معتادان متجاهر دستگیر شدند.
سردار معصوم بیگی همچنین با اشاره به افزایش 151 درصدی میزان جرایم فضای مجازی در استان گفت: در حوزه پلیس فتا کماکان با رشد جرایم مواجه هستیم و بیشترین فراوانی جرم در فضای مجازی مربوط به برداشت اینترنتی از حساب‌های مردم است.
وی کلاهبرداری یاران ه‌ای را دومین جرم و انتشار فیلم‌های خصوصی را سومین جرم در حوزه فضای مجازی عنوان کرد.
6022 /6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92677/امنیت-مردم-در-چهارشنبه-آخر-سال-خط-قرمز-پلیس-است
بستن   چاپ