پیام سپاهان
سکوت انقلابی نیاز امروز جامعه ماست
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 03:03:30
پیام سپاهان - اصفهان- مشاور رهبر معظم انقلاب در صنایع دفاعی با بیان این که امروز نیازمند سکوت انقلابی هستیم ، گفت : البته انقلابی بودن به معنای هیاهوها نیست بلکه جامعه ما به سکوت مطلق انقلابی نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ حسین دهقان روز چهارشنبه در دومین مراسم شناسنامه شهر در گلستان شهدای اصفهان افزود : بنیان های انقلاب ما فطری و جهان شمول است و باید با تمام وجود از این ارزشها دفاع کنیم.
وی ادامه داد: باید ببینیم در چه عرصه ای عمل بر زمین مانده وجود دارد و چه وظیفه ای داریم؟ و همانند شهدا با عمل خود آن را برطرف کنیم.
مشاور رهبر معظم انقلاب در صنایع دفاعی اظهارداشت: شهدا صدای بلند سکوت بودند و با عمل خود به ما آموختند که چگونه مدیریت، زندگی کنیم و به میزانی که مدیران ما مانند شهدا رفتار می کنند باید خود را در راه شهیدان ببینیم.
وی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، ادامه داد : امروز ارزشهای اسلامی انقلاب در جامعه وجود دارد و روحیه، تفکر، رفتار و عمل انقلابی نیاز جامعه ماست.
به گفته وی ملتی که حاضر است تمام هستی خود را فدای ارزشها کند در برابر هیچ تحریمی تسلیم نمی شود و ترسی از مرگ ندارد و لذا ملتی که حاضر نیست هویت و ارزشهای خود را به ثمن بخس بفروشد، نمی شود مسیر ذلت را پیش پای او قرار داد.
دهقان اظهارداشت: اگر چه امروز تنگناهایی وجود دارد امروز ما هزینه متاع گرانبهایی را می دهیم که دیگران حاضرند این متاع گرانبها را از ما بگیرند.
وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و اخلاقی در جامعه، اضافه کرد: گلایه و شکوه ما از بابت عدم انتظار چنین وضعیتی است که چرا در جامعه اسلامی چنین عوارضی وجود دارد ولی باید بدانیم امروز آنچه هست غلبه احساسات و شعور دینی است که باید قدر دانست.
وی خاطرنشان کرد: امسال 40 سال جنگ و شرایط دشواری که بر ما تحمیل شد را طی کرده ایم و رهبری راه نشان داد و ملت پشت سر او حرکت کردند در حالی که دشمن انتظار داشت نگذارد ما به چهل سالگی انقلاب خود برسیم.
دهقان تصریح کرد: یگانه ملت مستقل امروز جهان ایران اسلامی است و یگانه ملتی که زیر بار قدرت جهانی نرفته است و همواره آن را به چالش کشیده است، ملت ما است.
وی با بیان این که سال 97 برای کشور ما سالی سخت بود، گفت: مشکلات اقتصادی، پرداخت هزینه های امنیتی از جمله تقدیم 27 شهید و فشارهای بین المللی از جمله مشکلاتی که مردم ما امسال تحمل کردند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در صنایع دفاعی گفت: دشمن می گوید هدف ما از این مشکلات دولت است ولی آیا دود این تحریم ها به چشم دولت می رود یا ملت؟ هدف آنها این است که ملت را از مسیری که آمده است پشیمان کنند و بین مردم و مسوولان فاصله ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: البته ملت ما راهبرد استقامت در برابر نظام سلطه را در پیش گرفته است ولی باید بدانیم شرایط شرایط جنگی است و دولت، ملت و همه باید در نظر داشته باشند که در چنین شرایطی ایستاده اند.
دهقان اضافه کرد : با اتکا به مبانی دفاع مقدس و مدیریت جهادی می توانیم این مسیر را طی کنیم و همانطور که رهبری مسیر را ترسیم می کنند و ملت این راه را از مسوولان مطالبه می کند و امید دارند با این روحیه گام بردارند و از هیچ مساله ای خوف و ترسی نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: شهادت از منظر قرآن تفضل خدا به شهید است و شهید به خاطر اینکه این ظرفیت را در خود ایجاد کرده، مسرور است و دیگران را به این سمت دعوت می کند چون هیچ خوف و ترسی در این مسیر نیست.
وی با بیان اینکه شهدا ویژگی هایی داشتند که دیگران در این ویژگی ها نسبت به آنها فاصله بسیار داشتند، ادامه داد: هویت داشتن، شاهد بودن، ایثار برای زیست دیگران، ایثار برای ارزشها و بنیان هایی که قوام جامعه به آن است، نشان از حیات دائمی شهید است و لذا زیست او الهی می شود.
وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: کسانی که حاضر شدند خود را فدای جامعه کنند جامعه سازان تاریخ هستند و رشد جامعه مرهون کسانی است که برای بلوغ جامعه تمام هستی خود را به میدان آوردند و وقتی این فداکاری رنگ دین می گیرد، قوام و دوام بیشتری پیدا می کند.
مراسم شناسنامه شهر شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از خانواده شهدا، نمایندگان مجلس و مسوولان شهر و استان در گلستان شهدای اصفهان از سوی شهرداری این شهر برگزار شد.
6026//7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92695/سکوت-انقلابی-نیاز-امروز-جامعه-ماست
بستن   چاپ