پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
حل مشکل اشتغال نیازمند جسارت مدیریتی است
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 22:59:18
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: مشکل اشتغال یکی از مهمترین و بزرگترین مسائل استان اصفهان است و حل و رسیدگی به آن نیازمند جسارت مدیریتی است.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: تمامی مدیران ملزم هستند تا با دید مثبت به گره گشایی از کار مردم بپردازند و موجبات امید و نشاط را در جامعه فراهم کنند.
وی اظهار داشت: شایسته نیست که میزان اشتغال در استان صنعتی اصفهان 30 درصد کمتر و میزان بیکاری بیشتر از کشور باشد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر همراهی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد در همین شرایط سخت تحریم نیز می توان تلاش کرد و از قواعد و ضوابط موجود برای بازکردن مشکلات مردم و نه گیر دادن به آنها بهره برد.
وی از مدیران بانک ها نیز خواست تا در ارائه تسهیلات به مردم استان که شایسته هر گونه خدمتی هستند بیشتر توجه کنند و اگر مشکلی با سازمان های نظارتی دارند به استانداری برای رسیدگی و گشایش آن اطلاع بدهند.
رضایی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی جدی به موضوع اشتغال گفت: نباید با افرادی که در مباحث اقتصادی و اشتغال به صورت خیرانه وارد عمل می شوند علاوه بر همراهی نکردن حتی برای آنها مشکلی نیز ایجاد کرد.
وی به مدیران حاضر در کارگروه اشتغال استان توصیه کرد که اگر زمانی احساس کردند که نمی توانند کاری انجام دهند داوطلبانه کنار بروند تا فرصت برای حضور افراد دیگر فراهم شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در حوزه اشتغال باید کارهای ویژه ای صورت گیرد.
حسن کامران افزود: باید پیگیری شود که چرا از محل سپرده های مردم استان به خود آنها تسهیلات نمی دهند و در جاهای دیگری استفاده می شود.
وی با اشاره به بسته بودن سامانه ثبت نام برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و حمایتی گفت: باید اختیار این سامانه به کارگروه های اشتغال استان ها داده شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس از مدیران دستگاه های اجرایی متولی اشتغال و بانک ها خواست تا هرگونه مانع و مشکلی را به نمایندگان گزارش دهند تا از طریق وزارت خانه های مربوطه پیگیری شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان نیز در این جلسه موضوع اشتغال را یک موضوع فرادستگاهی عنوان کرد و گفت: این مساله تنها در حیطه وظایف این اداره کل نیست و نیازمند همراهی تمامی دستگاه های اجرایی استان است.
محسن نیرومند افزود: در سالجاری بیشترین میزان پرداخت تسهیلات مربوطه به شهرستان اصفهان و اولویت آن متمرکز بر شرق اصفهان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس چهار کمیته شامل کمیته تخصصی تسهیلات بانکی، سیاست گذاری کلان، کارآفرینی و بررسی توانمندی افراد در استان تشکیل شده است که جمع بندی گزارش های آنها در کارگروه اشتغال ارائه می شود.
در پایان این کارگروه با تاکید و پیگیری استاندار مصوب شد که یک سرمایه گذار کاشانی در حوزه بافت فرش برای ایجاد یکهزار فرصت شغلی بتواند تسهیلات از بانک توسعه تعاون دریافت کند.
همچنین مصوب شد که گروه صنعتی انتخاب به عنوان بزرگترین تولید کنده لوازم خانگی در کشور از تسهیلات لازم اداره کل صنعت، معدن و تجارت برای پرداخت حقوق و عیدی کارگران و همچنین اشتغالزایی جدید در این بخش بهره ببرد.
اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و دارای 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی است.
/6022/ 6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92728/حل-مشکل-اشتغال-نیازمند-جسارت-مدیریتی-است
بستن   چاپ