پیام سپاهان
در آستانه بهار:
ورودی پارک ملی کلاه قاضی اصفهان پاکسازی شد
جمعه 24 اسفند 1397 - 20:31:53
پیام سپاهان - اصفهان- بخش های ورودی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان روز جمعه از سوی اعضای تشکل مردم نهاد "کنگره 60 " پاکسازی شده است.
به گزارش ایرنا، اعضای جمعیت احیای انسانی با عنوان" کنگره 60 " بخش های ورودی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی را امرور از پسماندهای تجزیه ناپذیر در طبیعت پاکسازی کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان در این ارتباط گفت: در اجرای این برنامه که در راستای طرح بدون زباله با شعار" استقبال از بهار همراه با حفاظت محیط زیست" در اصفهان برگزار شد 900 نفر از اعضای جمعیت این تشکل اجتماعی و زیست محیطی حدود چهار تن پسماند را از طبیعت جمع آوری کردند.
محمود قهرمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای کنگره 60 ضمن آشنایی با رسالت های سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت تنوع زیستی استانف حس مسئولیت والای اجتماعی خود را در مهربانی و دوستی با طبیعت به نمایش گذاردند.
جمعیت احیای انسانی " کنگره 60 " یک سازمان مردم نهاد کشوری است که در زمینه حیات دوباره پس از اعتیاد تلاش می‌ کند و فعالیت های محیط زیستی این جمعیت در کنار سایر فعالیت‌ های اجتماعی فرهنگی آن با اجرای اردوهای مختلف در کشور برگزار می شود.
این پاکسازی طبیعت با همکاری رئیس و محیط بانان پارک ملی کلاه قاضی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان، دبیر مبارزه با مواد مخدر استانداری اصفهان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مدیریت پسماند شرکت تعاونی های بخش مرکزی شهرستان اصفهان به مناسبت استقبال از بهار در پارک ملی پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان برگزار شد.
پارک ملی کلاه قاضی با مساحتی در حدود 50 هزار هکتار در منطقه جنوب شرقی اصفهان واقع شده است.
منطقه کلاه قاضی به موجب شرایط خاص از دیرباز زیستگاه وحوش از جمله کل، بز، قوچ و میش، آهو، خرگوش، پلنگ، گرگ، کفتار، یوزپلنگ، ‌روباه، شغال وگربه وحشی بوده و دارای قدمت تاریخی زیادی است.
براساس قوانین حفاظت از تنوع زیستی کشور، هرگونه زنده گیری، شکار، خرید و فروش جانوران وحشی حمایت شده جرم است و پیگرد قانونی دارد.
/6026/8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92753/ورودی-پارک-ملی-کلاه-قاضی-اصفهان-پاکسازی-شد
بستن   چاپ