پیام سپاهان
تردد تریلرهای حامل سنگ در خورو بیابانک ممنوع شد
شنبه 25 اسفند 1397 - 10:40:55
پیام سپاهان - اصفهان - تردد تریلرهای حامل سنگ از روز شنبه امسال به مدت 25 روز در جاده های شهرستان خوروبیابانک در شرق استان اصفهان ممنوع شد.
فرماندارخورو بیابانک به ایرنا گفت: این ممنوعیت با توجه به افزایش تردد خودروهای سواری مسافران عبوری و زائران در مسیرهای نائین به خور و طبس، چوپانان به اردکان، چوپانان به جندق ومعلمان اعمال شده است.
عباس بلانیان گفت: تردد کامیون و تانکر حامل مواد سوختی و فاسد شدنی در جاده‌هایی که در طرح نوروزی محدودیت ترافیکی دارند، مجاز است.
فرماندار خوروبیابانک افزود: روزانه 10هزار دستگاه خودروی سواری و حدود 400 دستگاه تریلر حامل سنگ از جاده های خور و بیابانک عبور می کنند.
وی گفت: طبق مصوبه شورای ترافیک و خدمات سفر و همچنین کارگروه های ترافیکی شهرستان این ممنوعیت به تمامی معادن ابلاغ شده است.
فرماندار خورو بیابانک تصریح کرد: از پلیس راه خواسته ایم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تردد تریلرهای حامل سنگ در محدوده ترافیکی توقیف و طبق قانون برخورد شود.
بلانیان افزود: همچنین این ممنوعیت هرساله در ایام تعطیلات نوروز و روزهای پایانی تابستان نیز در جاده های شهرستان اجرا می شود.
وی گفت: خور و بیابانک در مسیر جاده های شمال به جنوب و شمال شرقی به مرکز کشورقرار گرفته و همواره دارای ترافیک بیشتری نسبت به سایر ماه های سال است.
** توقف 15دقیقه ای رانندگان در ایستگاه امنیت سلامت خوروبیابانک
فرماندار خوروبیابانک گفت: توقف 15دقیقه ای خودروهای سواری در سه ایستگاه امنیت سلامت رانندگان با هدف رفع خواب آلودگی راننده و استراحت کوتاه سرنشینان از سوی پلیس الزامی است.
عباس بلانیان افزود: این طرح در سه راهی پلیس راه، ایست و بازرسی جندق و طریق الرضا انجام می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به دو طرفه بودن جاده های خورو بیابانک و کویری بودن آن، اگر استراحت و توقفی صورت نگیرد خستگی و خواب آلودگی رانندگان حوادث تلخ و ناگواری همچون واژگونی و تصادف های منجر به فوت را به دنبال دارد.
وی همچنین ایست و کنترل خودروها را از دیگر برنامه های در محل های مشخص شده بیان کرد و گفت: علاوه بر توقف اجباری خودروها، سرعت، کمربند ایمنی و سایر موارد توسط عوامل پلیس راه کنترل می شود.
**90 درصد تصادفات جاده های خوروبیابانک خستگی وعدم توجه به جلوست
فرماندار خوروبیابانک همچنین گفت: مهم ترین علل تصادفات در جاده های خورو بیابانک توجه نداشتن به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است.
بلانیان افزود: همه این‌ها نشان از عجله و نبود برنامه ریزی دارد که از رانندگان انتظار می‌رود نکات ایمنی را بیشتر مد نظر قرار دهند تا سلامت به مقصد برسند.
شهرستان خوروبیابانک با وسعت بیش از 12 هزار کیلومتر مربع و جمعیت 20 هزار نفری از شمال با استان سمنان، از جنوب با استان یزد، از شرق با طبس و از غرب با بخش انارک نایین همجوار است.
6022/ 9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92781/تردد-تریلرهای-حامل-سنگ-در-خورو-بیابانک-ممنوع-شد
بستن   چاپ