پیام سپاهان
فعالیت 22 مرکز درمانیِ کاشان در نوروز
شنبه 25 اسفند 1397 - 11:06:43 AM
ایسنا
پیام سپاهان- ابراهیم کوچکی اظهار کرد: بیمارستان‌های شهید بهشتی، متینی، نقوی، کارگر نژاد، شبیه‌خوانی، یثربی و میلاد در کاشان و حضرت سیدالشهدا (ع) و شهید رجایی در آران و بیدگل آماده ارائه خدمت هستند.

وی افزود: درمانگاه‌های شبانه‌روزی مرکزی، گلابچی، امام خمینی در کاشان، موسی بن جعفر(ع) آران و بیدگل، فاطمیه راوند، چهار مرکز جامع سلامت نیز در ابوزیدآباد، جوشقان قالی، قمصر و نوش‌آباد به صورت شبانه‌روزی برای تعطیلات نوروزی آماده خدمات‌دهی هستند.

کوچکی تصریح کرد: هشت مرکز به صورت دو نوبته در ازوار، برزک، حسنارود، جوادالائمه، سفید شهر، کامو و مشکات و هشت مرکز نیز به صورت نوبت صبح برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، تصریح کرد: آماده‌باش 40 آمبولانس فعال، 20 آمبولانس مجهز به تله کاردیولوژی، دو موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی 24 ساعته (mcmc) از جمله خدمات دانشگاه علوم پزشکی در تعطیلات نوروزی است.

وی گفت: سه مرکز تصویربرداری بیمارستان‌های شهید بهشتی، نقوی و سیدالشهدا چهار آزمایشگاه دولتی، دو مرکز دیالیز و پنج مرکز دندانپزشکی، شش داروخانه شبانه‌روزی و پنج مرکز دندانپزشکی برای برطرف کردن مشکلات مسافران و گردشگران نوروزی در منطقه کاشان فعال است.

کوچکی افزود: در نوروز امسال 13 پایگاه جاده‌ای و  هفت پایگاه شهری با حضور 150 نفر نیروی فوریت‌های پزشکی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در بخش اورژانس فعال خواهند بود.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار با انجام شش برنامه توسط شش کارشناس به صورت کشیک بیماری‌ها، اکیپ سیار، برنامه واکنش سریع و زنجیره سرد در کاشان و آران و بیدگل به فعالیت خواهد پرداخت.
 سید علیرضا مروجی اظهار کرد: در این مدت برای ارائه خدمت پنج هزار نفر ساعت در بخش‌های بهداشت حرفه‌ای، دندانپزشکی در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت و 11 گروه بازرسی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بازرسی‌های مستمر از واحدهای تهیه، تولید و توزیع مواد خوراکی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها و قنادی‌ها از دیگر فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر اهمیت امنیت سلامت شهروندان، تصریح کرد: شهروندان و گردشگران نوروزی می‌توانند هرگونه تخلف در زمینه‌های بهداشت، درمان، غذا و دارو را با شماره تماس 1490 و یا سامانه 190 اطلاع دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92788/فعالیت-22-مرکز-درمانیِ-کاشان-در-نوروز
بستن   چاپ