پیام سپاهان
2 هزار برنامه فرهنگی در ایام نوروز در اصفهان اجرا می شود
یکشنبه 26 اسفند 1397 - 9:02:53 AM
ایرنا
پیام سپاهان- فریدون اله یاری افزود : تلاش شده تا با توجه به افزایش زمان تعطیلات در نوروز 98 با برنامه ریزی مناسب و جلب همکاری های همه نهادهای اجرایی و فرهنگی، برنامه های متنوع فرهنگی را در 24 شهرستان استان برگزار کنیم.
وی اظهارداشت: این برنامه های فرهنگی در قالب رویداد فرهنگی نوروزگاه، جشنواره های غذاهای سنتی، نمایشگاه های صنایع دستی، نمایشگاه های پوشاک سنتی و برگزاری جشنواره های معرفی آداب و رسوم اقوام محلی و عشایر ارائه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد : رویداد فرهنگی نوروزگاه به عنوان شاخص ترین برنامه دوم فروردین در باغ موزه چهلستون آغاز می شود و تا پایان نوروز ادامه می یابد.
به گفته وی این رخداد فرهنگی در اماکن مختلفی همچون چهلستون، میدان تاریخی امام (ره) (نقش جهان)، شرق اصفهان و دیگر مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان تا 12 فروردین ادامه می یابد و شامل برگزاری نمایشگاه، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری است.
وی اضافه کرد : در رویداد امسال اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه آداب و رسوم بومی و محلی خود را اجرا می کنند تا سبب آشنایی بیشتر مسافران با این استان و ساکنان آن شود.
اله یاری تصریح کرد: برنامه های فرهنگی نوروز 98 با هماهنگی و همکاری این اداره کل و اداره های میراث فرهنگی، فرمانداری ها و شهرداری های مناطق مختلف استان برگزار می شود.
وی با اشاره به پیش بینی افزایش سفرهای داخلی در نوروز 98 تصریح کرد: سفرهای ایرانگردی در نوروز، با توجه به ارزان بودن نسبت به سفرهای خارجی افزایش پیدا خواهد کرد.
اله یاری با اشاره به این که استان اصفهان برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده است بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی با همه نهادهای مشارکت کننده در کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر اصفهان، ظرفیت اقامت در این استان همزمان با نوروز 98 به 350 هزار نفر در هر شبانه روز افزایش یافته است.
 استان اصفهان جدا از تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های `وزوان` ،`مزدآباد` و `مون` به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.
اصفهان با گستره ای به پهنای 107 هزار کیلومتر دارای آب و هوای کوهستانی در غرب، آب و هوای معتدل در مرکز و اقلیمی گرم در شرق است و این استان با برخورداری از ویژگی های یاد شده یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز می باشد.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد، 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92792/2-هزار-برنامه-فرهنگی-در-ایام-نوروز-در-اصفهان-اجرا-می-شود
بستن   چاپ