پیام سپاهان
رفع تصرف 97 مورد اراضی ملی و دولتی در استان اصفهان
یکشنبه 26 اسفند 1397 - 12:50:53 PM
ایسنا
پیام سپاهان- حمیدرضا امیرخانی با ارائه گزارشی از میزان رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره كل خواستار اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تصرفات احتمالی در ایام نوروز 98 شد.

وی با ارائه گزارشی از رفع تصرفات اراضی دولتی طی سال 97 و احكام اجرایی در این خصوص، اظهار کرد: اداره كل راه و شهرسازی در سال 97 تاكنون نسبت به تعداد 68 فقره اجرای احكام، خلع ید و قلع‌وقمع به متراژ 518 هزار و 593 مترمربع به ارزش حدود 480 میلیارد ریال کرده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی دولتی و رفع تصرفات فوری این اراضی ملی، گفت: در سال جاری تعداد 97 فقره زمین به متراژ 437 هزار مترمربع و به ارزش حدود 663 میلیارد ریال به همت حوزه املاك و حقوقی این اداره كل و هوشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسكن در استان رفع تصرف فوری شده است. 

وی با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و مساعد بودن شرایط برای افراد سودجو و فرصت‌طلب به منظور تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آنها خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز شد.

 امیرخانی گفت: در ایام تعطیلات نوروز روزانه 21 اكیپ در كل شهرستان‌های تابعه اقدام به گشت زنی و سه اكیپ از استان نیز هر روزه به تمام شهرستان‌ها جهت كنترل و نظارت بر عملكرد گشت‌ها اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع، همه روزه از تاریخ 28 اسفندماه سال 97 تا 17 فروردین ماه سال 98 تعداد 24 اكیپ در سطح استان جهت پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفان اقدام به گشت زنی می‌کنند.

 گفتنی است؛ این اراضی عمدتاً در شهرستان‌های كاشان، لنجان، آران وبیدگل، فریدن، بوئین و میاندشت، نجف‌آباد، خوانسار، مباركه، اردستان، دهاقان، نطنز، گلپایگان، شهرضا، سمیرم، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، نیک‌آباد و كوهپایه، اصفهان، نائین، خوروبیابانك و فریدونشهر رفع تصرف‌ شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92804/رفع-تصرف-97-مورد-اراضی-ملی-و-دولتی-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ