پیام سپاهان
94 درصد بودجه عمرانی استان اصفهان جذب شد
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:35:07
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای برنامه ریزی استان اصفهان، گفت: امسال 94درصد بودجه طرح های عمرانی جذب شده است.
عباس رضایی روز شنبه در حاشیه آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان در سال 97 در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این جلسه گزارش زیر کمیته های شورای برنامه ریزی استان مطرح شد که در مجموع نشان از عملکرد خوب دستگاه ها نسبت به سال گذشته دارد.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال جاری 624 میلیارد تومان از محل تبصره 19 به منظور تکمیل طرح های نیمه کاره جذب شد.
استاندار اصفهان افزود: بر اساس مصوبات این جلسه قرار شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در هر یک از جلسات سال آینده ردیف های قانون بودجه مربوط به دستگاه های مختلف را مطرح کند تا مشخص شود هر بند بودجه مرتبط با کدام دستگاه است.
رییس شورای برنامه ریزی استان اصفهان افزود: همچنین مصوب شد در سال آینده در هر جلسه مدیران عملکرد خود را متناسب با ردیف و بند بودجه ای گزارش دهد تا از این طریق همه کارها برای آخر سال نماند و از سوی دیگر برخی بهانه ها گرفته شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن میزان جذب بودجه های عمرانی استان در سال جاری، افزود: امسال 94 درصد بودجه های طرح های عمرانی استانی با نظر هیات دولت به طرح ها اختصاص پیدا کرده است.
رضایی ادامه داد: البته میزان تخصیص بودجه طرح های ملی 65 درصد بوده است که این میزان نسبت به سال قبل بهتر است ولی نسبت به وضعیت بودجه های استانی پایین تر بوده است.
وی ابراز امیدواری کردکه به واسطه عملکرد خوب در حوزه مالیات در استان، تخصیص دستگاه های اجرایی نیز از این قبل تا آخر سال به رقم مطلوبی برسد، اگر چه این میزان نسبت به سال قبل بهتر بوده است.
استاندار اصفهان گفت: امیدواریم با جذب این میزان بودجه بتوانیم باقی مانده تعهدات سالهای 95 و 96 بازنشستگان که در محل ردیف های استانی هستند را پرداخت کنیم که تعهدات بازنشستگان ردیف بودجه ملی قرار دارند مجزاست.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه های استان با عزمی راسخ در سال آینده تلاش خواهند کرد مشکلات مردم را رفع کنند.
بر اساس تبصره 19 ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات از جمله قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و قانون تشویق و حمایت سرمایه ‌گذاری خارجی و به منظور جلب مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و تعاونی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منتخب جدید و نیمه‌تمام (با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام) و بهره‌برداری طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل‌ شده یا در حال بهره‌برداری، در قالب سازوکار مشارکت عمومی - خصوصی، نسبت به انعقاد انواع قرارداد با بخش خصوصی و تعاونی اقدام و تمام یا بخشی از وظایف و مسؤولیت‌های خود در تأمین کالاها و خدمات در حوزه‌هایی از قبیل پدیدآوری، طراحی، ساخت، تجهیز، نوسازی، بهره‌ برداری و تعمیر و نگهداری را در چهارچوب مقررات به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند.
6022 /7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92819/94-درصد-بودجه-عمرانی-استان-اصفهان-جذب-شد
بستن   چاپ