پیام سپاهان
آران و بیدگل آماده میزبانی مسافران نوروزی شد
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:35:17
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: این شهرستان با تمهید افزون بر پنج هزار نفر- شب ظرفیت اقامت برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.
اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی گردشگران و مسافران در جهت افزایش نشاط و تحرک اجتماعی تاکید کرد و افزود: ظرفیت اقامتی پیش بینی شده برای نوروز امسال بیش از سال گذشته بوده و شامل اقامتگاه های رسمی، بقعه های متبرکه، خانه های معلم و کلاس های درس است.
وی با تاکید بر خدمت رسانی مناسب و تکریم گردشگران بیان کرد: 9 واحد اقامتی با 500 تخت، 50 خانه مسافر با ظرفیت تقریبی 500 نفر- شب اقامت، 195 کلاس با ظرفیت یکهزار نفر، پنج باب خانه معلم و مهمانسرا با ظرفیت 100 نفر و 20 بقعه متبرکه با ظرفیت سه هزار نفر آماده میزبانی از میهمانان نوروزی می باشد.
به گفته فرماندار آران و بیدگل، از 42 بقعه متبرکه شهرستان آران و بیدگل 10 بقعه در طرح آرامش بهاری مسافران و زائران و آیین تحویل سال نو و در 20 بقعه برای اسکان مسافران و زائران نوروزی خدمت رسانی خواهند کرد.
وی با اشاره به وجود هفت محور گردشگری در این شهرستان، نوروز را بهترین فرصت برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: نزدیک به 70 سرمایه گذار در بخش های مختلف گردشگری آماده فعالیت هستند که در مرحله دریافت مجوز قرار دارد.
بایبوردی همچنین به افزایش 20 درصدی ورود گردشگران به آران و بیدگل در سال جاری اشاره و عنوان کرد: افزون بر 440 هزار نفر امسال به این خطه سفر کردند که نزدیک به 40 هزار نفر آنها گردشگران خارجی بودند.
وی افزود: نزدیک به 360 هزار نفر نیز در سال گذشته از جاذبه های گردشگری شهرستان آران و بیدگل دیدن کرده بودند که 30 هزار نفر آنها را گردشگران خارجی تشکیل می دادند.
فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: کویر مرنجاب، شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی) و کویر سیازگه ابوزیدآباد به ترتیب جزو اثرهایی بودند که بیشترین بازدیدکنندگان را به خود جلب کردند.
وی ادامه داد: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت های بالایی در زمینه های گردشگری، مذهبی، طبیعت گردی، نجوم، سافاری، ریگ درمانی و نمک درمانی دارد که بزرگترین فعالیت سودآور پس از نفت و خودروسازی، امیدبخش ترین، شاخص ترین و پاک ترین صنعتی است که می تواند به اشتغال و توسعه پایدار کمک کند اما جهت بهره برداری مناسب نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم.
سایت ویگل، چاه عروس ابوزیدآباد، مسجد نقشینه، چاله سنبک، ،مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی، خانه ‌های تاریخی علی آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی ‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقعه های متبرکه فیض‌آباد، باب المراد، بی بی زینب یزدل، قدمگاه، امامزاده علی ‌اکبر (ع)، هاشم بن علی (ع) و امامزاده حسین (ع) از جمله مکان‌های تاریخی و دیدنی آران و بیدگل است.
شهرستان آران و بیدگل 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 135 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92822/آران-و-بیدگل-آماده-میزبانی-مسافران-نوروزی-شد
بستن   چاپ