پیام سپاهان
استاندار اصفهان :
اختلاف بر سر مدیریت پیش دبستانی ها قابل حل است
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:35:21
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان درباره اختلاف آموزش و پرورش و بهزیستی این استان برای مدیریت مراکز پیش دبستانی گفت: بین این دو دستگاه اختلاف نظرهای جزئی آیین نامه ای و قانونی وجود دارد که این اختلاف حل شدنی است.
عباس رضایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: دیدگاه های طرفین در مورد مراکز پیش دبستانی شب گذشته در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون، اختلاف نظرهای آیین نامه ای و قانونی بین دو دستگاه اجرایی باید توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و حل و فصل شود، افزود: چون ضوابط و آیین نامه های مربوط به مدیریت پیش دبستانی در آموزش و پرورش و بهزیستی یکسان نیست مقرر شد دیدگاه های آموزش و پرورش و بهزیستی استان برای حل اختلاف آیین نامه ای پیرامون مدیریت مراکز پیش دبستانی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شود.
براساس قانونی که در سال 95 به تصویب رسید مجوز صدور مهدکودک ها ( تا 6 سالگی ) باید از سوی سازمان بهزیستی و مجوز مراکز پیش دبستانی باید از سوی آموزش و پرورش صادر شود.
آموزش و پرورش معتقد است مهد کودک ها که مجوز آنها از سوی بهزیستی صادر می شود باید از کودکان زیر 6 سال ثبت نام کنند اما در مقابل بهزیستی معتقد است محدود کردن مهد کودک ها به ثبت نام این رده سنی موجب می شود تا به دلیل کاهش چشمگیر ثبت نام شوندگان بخش خصوصی رغبتی برای تاسیس این مراکز نداشته باشد.
*** تصمیم برای پرداخت مانده مرخصی فرهنگیان از عهده مدیریت استان خارج است
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با تلاش های انجام شده طی 2 ماه گذشته پاداش های بازنشستگان آموزش و پرورش تا پایان سال 96 پرداخت شده است، درباره پرداخت مانده مرخصی فرهنگیان تصریح کرد: پرداخت مانده مرخصی فرهنگیان مساله ای ملی است و براساس قانون در این خصوص مدیریت ارشد استان نمی تواند تصمیمی اتخاذ کند.
وی بیان کرد: مدیریت ارشد استان اصفهان در حال پیگیری این موضوع از سوی مسئولان ذیربط است و امیدواریم با نتیجه دادن این پیگیری ها تا چند روز آینده این مطالبات فرهنگیان استان پرداخت شود.
*** آموزش و پرورش را باید دریابیم
رضایی در ادامه با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور، گفت: اگر بخواهیم جامعه ای شاداب و سالم داشته باشیم باید آموزش و پرورش را دریابیم.
وی با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش خاص است و باید آن را ویژه دید، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا خواسته های فرهنگیان و معلمان را جامه عمل بپوشاند اما محدودیت هایی نیز وجود دارد که مانع تحقق این خواسته ها شده است.
استاندار اصفهان جلسات شورای آموزش و پرورش را یکی از مهمترین جلسات مدیریت ارشد این استان دانست و اظهارداشت: معتقدم باید به این نهاد مهم توجه ویژه داشت و باید جلسات این شورا را با نظم و دقت بیشتری برگزار کرد.
وی افزود: حدود سه ماه و نیم است که تصدی استانداری اصفهان را برعهده گرفته ام و در این مدت در سه جلسه شورای آموزش و پرورش استان شرکت کرده ام.
رضایی بدون اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای انسداد مبادی بی سوادی در استان اصفهان اضافه کرد: در جلسه روز گذشته شورای آموزش و پرورش استان تمهیداتی برای انسداد مبادی بی سوادی اندیشیده شد و در این خصوص اعتباری هم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه حتی یک نفر از بازمانده از تحصیل شایسته استان اصفهان نیست و تا جایی که امکان دارد باید این افراد شناسایی و زمینه تحصیل آنها فراهم شود، ادامه داد: از دستگاه های ذیربط نیز خواسته شد تا از ظرفیت های خود برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل استفاده کنند.
در استان اصفهان 850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار باب مدرسه زیر نظر بیش از 50 هزار نفر معلم در حال تحصیل هستند.
6022/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92823/اختلاف-بر-سر-مدیریت-پیش-دبستانی-ها-قابل-حل-است
بستن   چاپ