پیام سپاهان
2469 فرد بازمانده از تحصیل در اصفهان شناسایی شدند
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:35:24
پیام سپاهان - اصفهان- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون 2 هزار و 469 نفر فرد بازمانده از تحصیل و دانش آموز تارک تحصیل در استان شناسایی شده اند.
به گزارش ایرنا، شهین جوانی شنبه شب در یکصد و سی امین جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: از این آمار یکهزار و 752 نفر دانش آموز، تارک تحصیل و 717 نفر بازمانده از تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون زمینه تحصیل 973 نفر از این افراد فراهم شده است، افزود: یکهزار و 496 نفر از آنها جذب آموزش و پرورش استان نشده اند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، شمار افراد بازمانده از تحصیل و دانش آموزان تارک تحصیل در استان که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است را چهار هزار و 669 نفر اعلام کرد و افزود: از این آمار یکهزار و 124 نفر بازمانده از تحصیل و سه هزار و 545 نفر تارک تحصیل هستند.
وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای شناسایی این افراد گفت: تاکنون 717 نفر از افراد بازمانده از تحصیل از شمار یکهزار و 124 نفر فرد اعلام شده از سوی وزارتخانه را شناسایی و 577 نفر را جذب کرده ایم.
جوانی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال تحصیلی جاری یکهزار و 752 دانش آموز تارک تحصیل از سه هزار و 545 نفر اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، در استان شناسایی و 396 نفر از آنها جذب شده اند.
وی با اشاره به اینکه برای شناسایی و جذب این دانش آموزان مکاتبات زیادی با اداره کل ثبت احوال انجام شده است، تصریح کرد: به دلایل مختلف، اختلاف زیادی بین آمار آموزش و پرورش استان و وزارتخانه در باره افراد بازمانده و تارک تحصیل استان اصفهان وجود دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه این اداره کل تلاش خود را برای انسداد مبادی بی سوادی در این استان به کار گرفته است، گفت: فراهم کردن زمینه تحصیل یک شهروند برای ما اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: به دلیل اهمیت این موضوع برغم صرف هزینه های زیاد، 9 مدرسه این استان تنها با یک دانش آموز دائر است.
جوانی، اختلالات یادگیری را یکی از مهمترین عوامل ترک تحصیل دانش آموزان توصیف کرد و گفت: توسعه مراکز رافع اختلالات آموزشی در دستور اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد و این مراکز از 23 مرکز در سال 93 به 34 مرکز در سال 97 افزایش یافته اند.
یکصد و سی امین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان شنبه شب به ریاست استاندار در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
850 هزار دانش آموز در بیش از پنج هزار مدرسه زیر نظر50 هزار معلم در استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.
2093/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92825/2469-فرد-بازمانده-از-تحصیل-در-اصفهان-شناسایی-شدند
بستن   چاپ