پیام سپاهان
اخبار کوتاه از استان اصفهان
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:35:27
پیام سپاهان - اصفهان- صدور مجوز اولیه تاسیس 37 اقامتگاه بومگردی ، یادواره شهیدان و مانور اعلام آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی درخور و بیابانک و تولید ماهیان تزئینی خبرهای کوتاه امروز شنبه استان اصفهان است.
** اصفهان
صدور مجوز اولیه تاسیس 37 اقامتگاه بومگردی جدید در استان اصفهان در هفتمین نشست کمیته فنی صدور مجوز اقامتگاه های بومگردی
سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و امور طرحهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور مجوز اولیه تاسیس 37 اقامتگاه بومگردی جدید در استان اصفهان در هفتمین و آخرین نشست کمیته فنی صدور مجوز اقامتگاه های بومگردی استان اصفهان در استان اصفهان در سال 1397 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ امروز صبح 25 اسفند ماه هفتمین و آخرین نشست کمیته فنی صدور مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه های بومگردی استان اصفهان در سال 1397 تشکیل شد.
در حاشیه این نشست سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد: در مجموع 50 طرح ارائه شده در این نشست، 37 طرح با اکثریت آرا اعضا کمیته بومگردی استان به تصویب رسیده و منجر به صدور مجوز اولیه تاسیس شد.
** خور و بیابانک
عضو هیات علمی موسسه حضرت امام خمینی قم‌ گفت: ثبات نظام، امنیت و آرامش کشور مدیون شهدا و ایثارگران است.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام رضا محمدی کرجی جمعه شب گذشته در یادواره شهدای یاران خرازی و شهید مدافع امنیت خوروبیابانک افزود: شهدا با جان فشانی و بهره ‌گیری از فرهنگ غنی ایثار و شهادت در راه مکتب عاشورا از ارزشها دفاع کردند.
وی گفت: زنده نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا نه‌ تنها یک وظیفه دینی بلکه با اقتدار، شکوه و امنیت کشور گره‌ خورده است.
وی امنیت و آسایش امروز را مرهون خون شهدا دانست و افزود: با وجود اینهمه مشکلات اقتصادی مردم پای آرمان‌های امام و رهبری و شهدا ماندند که این نشان از ایمان و اعتقاد آنان دارد.
کرجی خاطرنشان کرد: امروزه دشمن با همه توان در دو جبهه فرهنگی و اقتصادی پایه ها و مرزهای نظام مقدس اسلامی را هدف گرفته است .
عضو هیات علمی موسسه حضرت امام خمینی قم ادامه داد: حفظ نظام مهمترین هدف ماست و باید در نگهداری آن تلاش کنیم و همواره پشتیبان ولایت فقیه باشیم .
وی افزود: امروز برای مقابله با توطئه های دشمنان روحیه جهادی و بسیجی در سایه اطاعت از رهبری نیاز است چرا که نظام ما در چهل سالگی مستحکم تر از گذشته به راه خود ادامه داد.
شهرستان خوروبیابانک 119 شهید، 175 جانباز و 9 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
9860
** اصفهان
تولید سالانه ماهیان زینتی در سال 96در کشور 240 میلیون قطعه بود که از این تعداد 65.5 میلیون قطعه در استان اصفهان تولید شده است.
مجتبی فوقی مدیر شیلات اصفهان درخصوص تولید ماهی زینتی استان گفت:در تولید های انبوه در آمد زایی و اشتغال زایی بگونه ای که برای هر 30 هزار قطعه تولید یک اشتغال مستقیم و سود خالص هر قطعه نسبت به فروش حدود 30 تا 35 درصد برآورد می شود.
وی افزود: تولید سالانه ماهیان زینتی بر اساس آمار رسمی سال 96 در کشور 240 میلیون قطعه که میزان تولید آن در استان اصفهان 5.65 میلیون قطعه که 28 درصد تولید کشور را با جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
فوقی گفت: استان های گیلان و تهران که حائز رتبه های دوم و سوم هستند هر یک با حدود 32 میلیون قطعه رتبه های بعدی در جایگاه های بعدی قرار دارند.
مدیر شیلات در ادامه افزود: دیسکس ، سیچلاید، دم شمشیری ، گوپی ،مولی و گلدفیش از عمده ترین ماهیان زینتی تولیدی در استان ومیزان تولید ماهیان زینتی در شهرستان کاشان با 550 واحد و 40 میلیون قطعه تولید رتبه اول، نجف آباد با 65 واحد و 9 میلیون قطعه تولید رتبه دوم و اصفهان با 75 واحد و 5.7 میلیون قطعه تولید در رتبه سوم قرار دارند.
مدیر شیلات استان اصفهان افزود: شهرستان های نطنز ، آران وبید گل ، خمینی شهر ، شاهین شهر، برخوار، لنجان نیز 90 واحد با تولید حدود 9 میلیون قطعه تولید فعالیت دارند.
** خور و بیابانک
مانور اعلام آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی خوروبیابانک برای رفاه حال مسافران نوروزی در این شهرستان برگزار شد.
این مانور روز شنبه با حضور اکیپ های امدادی و خدمات رسان مدیریت بحران فرمانداری، بخشداری مرکزی، اداره راه و شهرسازی، راهداری، جمعیت هلال احمر، صنعت، معدن و تجارت، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری، پلیس راه، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، امور برق، گاز، آبفای شهری و روستایی ، کمیته امداد، بهزیستی، هواشناسی، میراث فرهنگی از محل فرمانداری خوروبیابانک، آغاز و در مسیر خیابان های اصلی شهر خور برگزار شد.
معاون فرماندار خوروبیابانک در گفت و گو با ایرنا افزود: این مانور با هدف اعلام آمادگی بیشتر دستگاه های خدمت رسان در ایام تعطیلات نوروز 98 برای رفاه مسافران برگزار شد.
عطااله ایرجی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در ستاد هماهنگی خدمات سفر خوروبیابانک برای استقبال، اسکان و راهنمایی گردشگران فراهم شده است، افزود: بیش از 35دستگاه اداری شهرستان با آمادگی کامل و برنامه ریزی مناسب در این خدمت رسانی سهیم هستند.
وی گفت: برای ارائه خدمات امنیتی و رفاه حال مسافران در تعطیلات نوروز، تیم‏های پلیس، هلال احمر، راهدای، اورژانس و سایر دستگاه های خدماتی بصورت شبانه ‏روزی در جاده‏های مواصلاتی و در سطح این شهرستان حضور فعال خواهند داشت.
9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92828/اخبار-کوتاه-از-استان-اصفهان
بستن   چاپ