پیام سپاهان
مقدری:
بی توجهی مردم به تئاتر، نتیجه فروپاشی مدیریت فرهنگ و هنر است
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:39:38
پیام سپاهان - یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نظر سنجی ایسپا در خصوص تئاتر گفت: این‌که چنین فاجعه‌ای را از چه زاویه‌ای بنگریم در تخصص من نیست، ولی نیک می‌دانم این آمار نتیجه فروپاشی مدیریتی در عرصه فرهنگ و هنر است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، مهدی مقدری امروز(یکشنبه) در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: تئاتر مهم است، چون دموکراسی مهم است، در روزهای گذشته مرکز افکارسنجی ایران، ایسپا، طبق نظرسنجی خود اعلام کرده است نزدیک به ٨٩ درصد مردم ایران تا کنون به تئاتر نرفته‌اند.
وی افزود: این که چنین فاجعه‌ای را از چه زاویه‌ای بنگیریم در تخصص من نیست، ولی نیک می‌دانم این آمار نتیجه فروپاشی مدیریتی در عرصه فرهنگ و هنر است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به عنوان نماینده مردم اصفهان در شورای شهر باید عرض کنم که بخشی از این آمار پیامد سهل‌انگاری، تنگ‌نظری و بنیادگرایی، ناکارآمدی و بعضاً خیانت برخی مسوولان در قبال تئاتر بوده است.
مقدری تصریح کرد: این که چنین هنر پایه‌ای به دلیل عدم تامین زیرساخت‌های لازم از جمله پلاتوها، سالن‌های نمایش و حمایت مادی و معنوی از گروه‌های خلاق تئاتر به چنین روزی در آمده، خیانت به نسل‌های آینده ایران است. هر چند در این یک سال میزان مخاطبان تئاتر در اصفهان از حدود 40هزار نفر در سال ٩5 به بیش از 150 هزار مخاطب در دوره پنجم مدیریت شهری افزایش یافت، اما زیرساخت‌های تئاتر اصفهان که خود صاحب سبک و مکتب در این هنر بوده، فاجعه‌آمیز است.
وی با اشاره به اینکه تازه‌ترین سالن استاندارد تئاتر به دوره اول شورای شهر اصلاح‌طلبان در اوایل دهه هشتاد برمی‌گردد، اظهار کرد: فرهنگ باید به همه مردم تعلق داشته باشد و در تلاش برای انجام این رسالت، باید احساس وظیفه کرد. برای نجات تئاتر، کشور و به ویژه اصفهان، به سهم خود بشتابند و کمیسیون فرهنگی را برای پیاده‌سازی پروژه‌ها و برنامه‌های مرتبط با تئاتر در سال ٩٨، حمایت صد در صدی کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92841/بی-توجهی-مردم-به-تئاتر،-نتیجه-فروپاشی-مدیریت-فرهنگ-و-هنر-است
بستن   چاپ