پیام سپاهان
رئیس کمیسیون امور اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان:
دستورالعمل مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اصفهان باید تدوین شود
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:40:03
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس کمیسیون امور اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به شیوع محرومیت در شهر اصفهان لازم است که دستورالعمل و راه مؤثری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی اصفهان تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، کوروش محمدی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: یکی از بزرگترین مخاطرات و چالش‌های مدیریت شهری رخنه کردن فساد است که این پدیده طی سال‌های گذشته خسارات سنگینی را بر بیت‌المال و حقوق مردم به ویژه در کلانشهرها وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه فساد ستیزی در دستور کار شورای پنجم شهر اصفهان است، ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد راه اندازی باندهای فساد با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی و زد و بندهای اداری در اطراف برخی مدیران ضعیف‌النفس شهری بودیم که اقدام به تاراج منابع کلان مردم و در نتیجه ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه منجر شده است.
هیچ بهانه‌ای برای مبارزه نکردن با فساد و رانت‌خواری پذیرفته شده نیست
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه هیچ بهانه‌ای برای مبارزه نکردن با فساد و رانت‌خواری پذیرفته شده نیست، گفت: لازم است که بر عهد و پیمان خود با مردم مبنی بر شفافیت و مبارزه با رانت و فساد بمانیم و با قدرت و قاطعانه در برابر هر گونه تخطی در این زمینه ایستادگی کنیم.
محمدی راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرداری را در راستای پرهیز از فساد و رانت خواری عنوان کرد و گفت: قطعاً این اقدامات کافی نیست و امیدوارم این فرایند در همه حوزه‌های مدیریت شهری اعم از پرسنلی، دستمزد و عمرانی گسترش یابد.
وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته توجه به آسیب‌های اجتماعی و کاهش این پدیده مورد غفلت مدیران شهری در کلانشهرها قرار گرفته است ادامه داد: باید بپذیریم که اقشار آسیب‌پذیر جامعه و از جمله کودکان کار که روز به روز به دلیل نبود برنامه‌ریزی مؤثر و گسترش دامنه فقر به تعدادشان افزوده می‌شود، این کودکان جزئی از جامعه و شهروندان این شهر هستند و به همین دلیل وظیفه حمایت و ساماندهی از این اقشار را باید بیش از پیش احساس کرد و با برنامه‌ریزی دقیق و اهتمام کارشناسی در جهت کاهش دردهای اقشار آسیب پذیر و پیشگیری از بروز آسیب‌های جدید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه وجود یک متکدی، یک کودک در حال کار در سطح شهر یا حتی یک زن آسیب دیده با رفتاری نامتعارف، معلول عوامل مختلفی همچون نابرابری‌های اجتماعی یا بی‌عدالتی در توزیع امکانات، ثروت‌ها و موقعیت‌های اجتماعی بوده است اضافه کرد: لازم است که شورای شهر و شهرداری با همکاری دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، فرهنگ و ارشاد و اسلامی، نیروی انتظامی، صدا و سیما محرومیت را از جامعه شهری اصفهان پاک کنند.
محمدی بیان داشت: در این زمان نیاز است که هرچه سریع‌تر نقشه راه و مدلی مؤثر در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کلان شهر اصفهان تدوین شود تا از آن رهگذر ضمن پیشگیری از بروز آسیب‌های جدید، عزت و منزلت اجتماعی به اقشار آسیب دیده جامعه نیز بازگردانده شود.
وی با بیان اینکه توانمندسازی آحاد شهروندان و تسهیل زمینه‌های مشارکت آنان در توسعه و پیشرفت شهر یکی از برنامه‌های شورا است، اعلام کرد: تخصیص ردیف‌های بودجه‌ای ویژه سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح مرکز جامع آموزش و توانمندسازی افراد آسیب دیده اجتماعی و تصویب اعتبار ویژه راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی ویژه ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین اصفهان از جمله برنامه‌های صورت گرفته در شورای شهر اصفهان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92858/دستورالعمل-مقابله-با-آسیب‌های-اجتماعی-در-اصفهان-باید-تدوین-شود
بستن   چاپ