پیام سپاهان
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
رونق گردشگری اصفهان نباید وابسته به زاینده رود باشد
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:40:04
پیام سپاهان - اصفهان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رونق گردشگری اصفهان نباید وابسته به زاینده رود باشد و لازم است جاذبه‌های دیگر شهر اصفهان نیز به مسافران معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، شیرین طغیانی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: اگرچه با بازگشایی زاینده رود شاهد حجم زیادی از مسافران به اصفهان خواهیم بود اما باید جاذبه‌های دیگر شهر اصفهان نیز به مسافران معرفی شود.
وی بیان داشت: اصفهان کمترین و پایین‌ترین کمک‌های دولتی را دریافت کرده است بنابراین لازم است با تقویت صنعت گردشگری به سمت جبران این موضوع و درآمدزایی شهری گام بردارد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سند بالادستی برای ایستگاه‌های مترو، برنامه راهبردی زیباسازی شهر اصفهان در آرشیو شهرداری قرار گرفته است که از این دست اسناد زیاد است و باید شهرداری سرعت عمل و دقت لازم و همت فراوان در اجرا و عملیاتی کردن این اسناد فراهم کند.
زیرساخت‌های تئاتر اصفهان فاجعه بار است
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه ادامه داد: در سال گذشته میزان مخاطبان تئاتر در اصفهان از حدود 40 هزار نفر در سال ٩5 به بیش از 150 هزار مخاطب افزایش یافته است پاما با این وجود وضعیت زیرساخت‌های تئاتر اصفهان که خود صاحب سبک و مکتب در این هنر بوده، فاجعه‌آمیز است.
مهدی مقدری با اعلام اینکه بر مبنای گزارش مرکز افکارسنجی ایران ( ایسپا ) نزدیک به ٨٩ درصد مردم ایران تاکنون به تماشای تئاتر نرفته‌اند، ادامه داد: چنین آماری نتیجه بی‌مدیریتی در عرصه فرهنگی کشور و پیامد سهل‌انگاری، تنگ‌نظری، ناکارآمدی و بعضاً خیانت برخی مسئولان در قبال تئاتر بوده است.
سابقه ایجاد آخرین سالن استاندارد تئاتر در اصفهان به دوره اول شورای شهر بازمی‌گردد
وی افزود: این هنر به دلیل تأمین نشدن زیرساخت‌های لازم از جمله پلاتوها، سالن‌های نمایش و حمایت مادی و معنوی از گروه‌های خلاق تئاتر به چنین روزی در آمده و خیانت در حق نسل‌های آینده ایران محسوب می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سابقه ایجاد آخرین سالن استاندارد تئاتر اصفهان به دوره اول شورای شهر بازمی‌گردد، تصریح کرد: از شورای شهر و شهردار اصفهان انتظار دارم به سهم خود برای نجات تئاتر کشور و به ویژه اصفهان شتاب کنند و کمیسیون فرهنگی را برای پیاده‌سازی پروژه‌ها و برنامه‌های مرتبط با تئاتر در سال ٩٨ حمایت کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92860/رونق-گردشگری-اصفهان-نباید-وابسته-به-زاینده-رود-باشد
بستن   چاپ