پیام سپاهان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
پزشکان اقدام به منطقی کردن درمان برای بیماران مبتلا به ام‌اس کنند
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:40:05
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به هزینه‌های بالای درمان برای بیماران مبتلا به ام‌اس از پزشکان می‌خواهیم که اقدام به منطقی کردن درمان برای این دسته از بیماران کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، طاهره چنگیز ظهر یکشنبه در آئین افتتاح بزرگترین مرکز جامع درمانی بیماران مبتلا به ام‌اس اظهار داشت: از اساتید و پزشکان انتظار داریم که خودشان نسبت به منطقی کردن درمان بر اساس اولویت‌ها و سوق دادن هزینه‌ها برای بیماران نیازمند و امید بیشتر به اثربخشی درمان‌ها در این بخش گام بردارند.
وی خواستار نگاه انسان گرایانه به بیماران ام‌اس شد و افزود: این بیماران به واسطه ناتوانی‌هایی که دارند، کوچک‌ترین کارها برای آنها تبدیل به معضل می‌شود به همین دلیل بعد توانبخشی و حمایت‌های همه جانبه از آنها با رویکرد بین حرفه‌ای باید در نظر گرفته شود.
چنگیز گفت: در مرکز جامع درمانی ام‌اس استان اصفهان، فرآیندها و ساختار باید نظام‌مند و حمایت‌ها از بیماران ام‌اس باید همه جانبه باشد چرا که بیماران MS و خانواده‌های آنها به دلیل بیماری پیش رونده و طول درمان بلند مدتی که دارند، نیاز به مواظبت و مراقبت‌های جسمی، روحی روانی، اجتماعی و اقتصادی دارند و مراقبت‌های ما باید به شکل مراقبت‌های توانمند ساز ارائه شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در این مرکز باید وظیفه و تکلیف تمامی افراد تیم سلامت اعم از خیران و گروه روان‌پزشکی، روانشناسی، توانبخشی، رفاه اجتماعی و غیره مشخص شود تا بتوانیم یک مرکز نمونه مراقبت‌های همه جانبه از بیماران MS را داشته باشیم.
بیماران ام‌اس نیاز به حمایت‌های همه جانبه دارند
مدیرگروه بخش نورولوژی مرکز جامع بیماران ام‌اس استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: اکثر بیماران ام‌اس جوان و نیاز به حمایت‌های فراوان دارند و در سنی مبتلا به این بیماری و ناتوانی شده‌اند که هیچ‌کاری از دستشان بر نمی‌آید و تمامی تصمیمات زندگی آنها نیز تحت شعاع قرار گرفته است.
اشتری با تاکید بر حمایت همه جانبه از بیماران ام‌اس تصریح کرد: بسیاری از بیماران مبتلا به ام‌اس به دلیل ناتوانی ممکن است از کار بیکار و همچنین درگیر مشکلات اقتصادی شوند و بر این اساس هر چقدر که ما بتوانیم استرس را از بیماران ام‌اس کم کنیم، ناتوانی جسمی آنها نیز کمتر خواهد شد.
مدیرگروه بخش نورولوژی مرکز جامع درمانی بیماران ام‌اس استان اصفهان افزود: از اول مهرماه تا اسفندماه سال جاری، یک هزار و 750 بیمار ام‌اس در بخش‌های مختلف مرکز بستری و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند و همچنین 95 نفر نیز با تشخیص سندروم دویک (یک التهاب خود ایمنی عصب بینایی و نخاعی شبیه ام‌اس) بستری شده‌اند.
وی افزود: طی این شش ماه در همین دو اتاق کوچک بخش ام‌اس، علاوه بر سرویس‌دهی به یک هزار و 47 بیمار ام‌اس، مطالعات تحقیقاتی نشنال و اینتر نشنال انجام گرفته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92862/پزشکان-اقدام-به-منطقی-کردن-درمان-برای-بیماران-مبتلا-به-ام‌اس-کنند
بستن   چاپ