پیام سپاهان
رئیس اداره هواشناسی کاشان؛
بهره برداران کاشانی از انتقال و کاشت نهال خودداری کنند
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:40:09
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به کاهش دما بهره‌برداران کاشانی از انتقال و کاشت نهال خودداری کنند.

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه امروز در کاشان هوایی ابری با بارش باران در دشت و بارش برف در مناطق مرتفع همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود، اظهار داشت: بیشینه و کمینه دما در کاشان امروز به 15 و چهار درجه سانتی گراد می‌رسد و فردا نیز شاهد هوایی قسمتی ابری با بارش پراکنده و همراه با وزش باد شدید خواهیم بود و بیشینه و کمینه دما نیز به 19 و سه درجه سانتی گراد می‌رسد.
وی با بیان اینکه در روز سه شنبه هوا صاف و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد و یخبندان در مناطق مرتفع است، افزود: بیشینه و کمینه دما نیز در این روز به ترتیب 20 و دو درجه سانتی گراد است و روز چهارشنبه با کاهش دما، بیشینه و کمینه دما به 14 و یک درجه سانتی گراد می‌رسد و هوایی قسمتی ابری، بارش رگباری و همراه با وزش باد و یخبندان در مناطق مرتفع را تجربه می‌کنیم.
رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه بیشینه و کمینه دما در روز چهارشنبه به 14 و یک درجه سانتی گراد می‌رسد، ابراز داشت: هوای پنجشنبه صاف و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده و با افزایش دما بیشینه و کمینه دما به 18 و چهار درجه سانتی گراد می‌رسد و روند صعودی افزایش دما حفظ شده به نحوی که جمعه هوایی قسمتی ابری، همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دما در روز جمعه 20 و شش درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود، گفت: روز شنبه هوا قسمتی ابری، بارش پراکنده و همراه با وزش پیش بینی شده و بیشینه و کمینه دما نیز به 22 و هفت درجه سانتی گراد می‌رسد اما دمای حداقل در مناطق کوهستانی بین پنج تا هشت درجه سانتی گراد نسبت به مناطق دشت کمتر پیش بینی می‌شود.
ارغوانی اظهار داشت: بر اساس اعلام نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی غله کاران کاشانی با توجه به پیش بینی بارندگی مؤثر در اواخر هفته نسبت به کود دهی به صورت سرک اقدام کرده و با توجه به افت شدید دما در طول هفته، بهره برداران کاشانی از هرگونه انتقال و کاشت نهال خودداری کنند.
وی افزود: بر اساس نظریه کارشناسان فضای سبز شهرداری کاشان با توجه به پیش بینی بارندگی در طول هفته روغن پاشی با روغن ولک را به زمان مناسب موکول کرده و با توجه به پیش بینی وزش باد در اواخر هفته اکیپ‌های هماهنگی جهت مواجهه با حوادث غیر مترقبه احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92866/بهره-برداران-کاشانی-از-انتقال-و-کاشت-نهال-خودداری-کنند
بستن   چاپ