پیام سپاهان
اصفهان به عنوان جانشین تهران در مدیریت بحران انتخاب شد
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 13:50:50
پیام سپاهان - کاشان - مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از انتخاب این استان به عنوان جانشین تهران در بحث مدیریت بحران خبر داد.
منصور شیشه فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: استان اصفهان در مرکز و به نوعی چهار راه ارتباطی کشور قرار گرفته و دست کم در یک سده گذشته حادثه بزرگی در آن رخ نداده که بر این اساس جانشین مدیریت بحران پایتخت تعیین شده است.
وی افزود: هفته گذشته در این راستا با برگزاری نشستی با حضور مدیریت بحران کشور و شهردار تهران، ساز و کار تعیین وظیفه های جانشینی اصفهان در مدیریت تهران تدوین و هماهنگی های لازم انجام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین به برگزاری نشست مشترکی با حضور 20 نفر از مسوولان مدیریت بحران این استان و مدیریت بحران کشور خبر داد و عنوان کرد: تفاهم نامه ای نیز در این نشست تفاهم بین منطقه 2 تهران و شهر اصفهان به امضا رسید.
به گفته وی، اصفهان باید بر اساس این تفاهم نامه معین منطقه 2 تهران در زمان بروز حادثه ها و بلایای طبیعی و همچنین منطقه 2 تهران نیز باید معین شهر اصفهان باشد.
شیشه فروش اضافه کرد: بازدیدها و تبادل اطلاعات مورد نیاز در این راستا انجام شد و قرار است تا سال آینده دستورالعمل های لازم طراحی شود تا تیم های امدادی برای حادثه ها و خطرهای احتمالی آماده باشند.
استان تهران با وسعت بیش از 12 هزار و 900 کیلومترمربع افزون بر 17 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده که از این میان 15 درصد جمعیت در سه هزار و 268 هکتار از بافت های فرسوده 196 محله این شهر ساکن هستند.
تهران که بر اساس سرشماری سال 95 نزدیک به 12 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد، با 26 مورد از انواع حادثه ها و بلایای طبیعی از جمله سیل، زمین لرزه، خشکسالی و ریزش کوه دست و پنجه نرم می کند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92906/اصفهان-به-عنوان-جانشین-تهران-در-مدیریت-بحران-انتخاب-شد
بستن   چاپ