پیام سپاهان
معاون فرمانداری اردستان:
ادارات اردستان به تجهیزات کافی برای مقابله با بحران مجهز نشده است
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 13:55:50
پیام سپاهان - اردستان-معاون فرمانداری اردستان گفت: ادارات اردستان تجهیزات کافی را در زمان بحران و مخصوصاً جاری شدن سیل ندارد و با برگزاری تمام جلسات متعدد هر ساله این نقیصه هنوز برطرف نشده است

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد تقی کیانی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری اردستان اظهار داشت: شهرستان اردستان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت شاهد بارندگی‌های زیاد و جاری شدن روان آب و گاه سیلاب‌های متعدد است که برای کنترل آن نیاز یک هم افزایی بین دستگاه‌های مورد نظر هستیم.
وی با بیان اینکه هر ساله در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد سیل جاری شده است اما پیش بینی‌های فصلی صورت نمی‌گیرد که به همین دلیل شاهد خسارت‌های جبران ناپذیری در این خصوص بوده‌ایم، افزود: در حوزه شهری باید شهرداری‌ها تصمیمات جدی را اتخاذ کنند و دهیاران هم برای روستاها پیش بینی حوادث این چنینی را بنمایند.
معاون فرماندار اردستان گفت: ادارات اردستان تجهیزات کافی را در زمان بحران و مخصوصاً جاری شدن سیل ندارد و با برگزاری جلسات متعدد هر ساله نیز این نقیصه هنوز برطرف نشده است که با توجه به ایام نوروز و و تصادفات جاده‌ای و جاری شدن سیل باید برای پیگیری و مقابله با این رخداد یک اقدام سازنده انجام شود.
مردم باید با موضوع بیمه در خصوص خسارات بحران‌های غیر مترقبه آشنا شوند
کیانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید شهروندان را باید با موضوع بیمه‌ای آشنا کنیم تا در زمان بحران و وارد شدن خسارات به آنها مخصوصاً در بخش‌های کشاورزی و مسکن نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد، ابراز داشت: شهرداری‌های هر سه شهر شهرستان اردستان می‌توانند با ارائه سه طرح پیشنهادی در این خصوص از بودجه‌های مدیریت بحران که رئیس مدیریت بحران کشور قول آن را داده بودند بهره مند شوند.
کیانی با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های خدمت‌رسان و عضو مدیریت بحران باید در زمان تعطیلات نوروز به صورت شبانه روز در حالت آماده‌باش باشند، افزود: پاسخگویی مطالبات مردم در خصوص بحران‌های غیر مترقبه وظیفه اصلی ماست.
طرح مطالعاتی مسیرهای سیل خیز اردستان با 60 میلیون تومان در حال انجام است
رئیس اداره منابع آب منطقه‌ای اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: اردستان با مساحت 12 هزار و 590 کیلومتر بعد از اصفهان و نائین بزرگترین شهر استان اصفهان است که همین پتانسیل باعث مشکلات فراوانی در زمان بحران‌های غیر مترقبه است.
فریدون دری گفت: شهرستان اردستان در سال 97 یکی اردیبهشت و دیگری در بهمن شاهد سیل‌های قابل توجه‌ای بود که برای رفع این نواقص شهرداری‌ها باید بمنظور هدایت رواناب‌ها و جمع‌آوری آن راهکارهای مورد نیاز را ارائه کنند.
وی ابراز داشت: حدود 20 کیلومتر مسیر سیل خیز شهرستان اردستان از جمله روستاهای اونج، کهنگ، نیسیان و رودخانه سلطان سید حسین شهر اردستان در دست مطالعات است که به همین منظور مبلغ 600 میلیون ریال برای رودخانه سید حسین در نظر گرفته شده که توسط دانشگاه آزاد اسلامی طرح مطالعاتی آن رو به پایان است.
دری با بیان اینکه طرح مطالعاتی 32 هزار کیلومتر از مسیرهای سیل‌زای روستاهای شهرستان اردستان در حال انجام است، افزود: هزینه این طرح از طرق اعتبارات داخلی شرکت آب منطقه‌ای تأمین می‌شود و بنیاد مسکن شهرستان اردستان باید به اصلاح دیواره این رودخانه در مسیر مسکن مهر اقدام کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92922/ادارات-اردستان-به-تجهیزات-کافی-برای-مقابله-با-بحران-مجهز-نشده-است
بستن   چاپ