پیام سپاهان
مرجع قضایی اصفهان با مُخلان چهارشنبه آخر سال برخورد می کند
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 19:54:50
پیام سپاهان - اصفهان - دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: دستگاه قضایی با هنجارشکنان و اخلاگران در نظم و آرامش مراسم چهارشنبه آخر سال، برخورد قاطع و قانونی می کند.
به گزارش ایرنا، علی اصفهانی روز دوشنبه در کمیته پیشگیری از جرائم و حوادث و ناهنجاری های چهارشنبه آخر سال افزود: برخی افراد با سوء استفاده از شرایط در زمان ها و مناسبت های مختلف سال، در پی ایجاد ناامنی و مزاحمت برای مردم هستند.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی، اینگونه افراد را تحت پیگرد قضایی قرار خواهد داد.
وی اتخاذ تدابیر لازم با محوریت پیشگیری برای تأمین امنیت و حفظ آرامش شهروندان را مورد تأکید قرار داد و گفت: سعی می کنیم با اقدامات پیشگیرانه، شرایط امن و سالم برای شادی و نشاط شهروندان را بخوبی فراهم و مدیریت کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهار داشت: گرفتن تعهد از افراد سابقه دار، بازرسی از اماکن و مراکز فروش غیرمجاز مواد محترقه، نظارت بر نقاط حساس و حادثه خیز شهر و حومه و اجرای طرح های ویژه انتظامی از دیگر برنامه های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال است.
وی با بیان این که 2 شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم در دادسرای اصفهان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای تأمین امنیت تعطیلات نوروز و حفظ آسایش و احساس امنیت مسافران نوروزی در حاشیه زاینده رود و دیگر اماکن تاریخی و تفریحی و تفرُجگاه ها و مراکز اسکان مسافران با بهره گیری از تمام ظرفیت ها انجام شده است.
کمیته پیشگیری از جرایم و حوادث و ناهنجاری های چهارشنبه آخر سال با حضور مقامات قضایی دادسرای عمومی و انقلاب و تنی چند از فرماندهان نیروی انتظامی استان برگزار شد.
بر اساس ماده ٦١٨ قانون مجازات اسلامی، هر فردی با حرکت غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی شود به حبس از سه ماه تا یک‌ سال و ٧٢ ضربه شلاق محکوم می شود.
همچنین طبق ماده ٦٧٥ همین قانون، تخریب و اتلاف اموال و غیره جُرم است و هر فرد، اموال و محل مسکونی فرد دیگری را تخریب و تحریق کند به حبس از 2 تا 5 ‌سال محکوم می‌شود.
بر اساس ماده ٦٨٩ قانون مزبور، هرگاه حریق، تخریب و سایر اقدام های انجام شده به قتل، نقص عضو یا جراحت و صدمه دیدن انسانی ختم شود مرتکب علاوه بر مجازات، حَسَب مورد به قصاص و پرداخت دیه و در هر حال به تادیه خسارات وارده محکوم خواهد شد.
6027/7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92926/مرجع-قضایی-اصفهان-با-مُخلان-چهارشنبه-آخر-سال-برخورد-می-کند
بستن   چاپ