پیام سپاهان
سیلاب 3 میلیارد ریال به خوروبیابانک خسارت زد
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 19:54:54
پیام سپاهان - اصفهان- بارندگی یکشنبه شب در خوروبیابانک حدود سه میلیارد ریال به راه های اصلی و روستایی، تاسیسات برق، قنوات و مزارع این شهرستان خسارت وارد کرد.
فرماندار خوروبیابانک روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دیشب طوفان و وزش باد شدید با سرعت 60 تا 90 کیلومتر در ساعت و بارش شدید باران در این شهرستان تردد خودرو ها را با مشکل مواجه کرد و موجب آبگرفتگی و مسدود شدن جاده ها شد.
عباس بلانیان با بیان اینکه این بارش و طوفان به صورت همزمان بیش از نیم ساعت طول کشید افزود: این بارندگی برخی از راه های برون شهری و روستایی را مسدود و چندین خودرو سواری را گرفتار کرد که عوامل امدادی و دستگاه های خدمات رسان برای کمک به حادثه دیدگان اقدام کردند.
فرماندار خورو بیابانک خاطرنشان کرد: با وجود بارش باران، تمامی جاده های اصلی شهرستان باز و تردد در آنها انجام می شود.
بلانیان ادامه داد: هواشناسی خورو بیابانک نسبت به بارش شدید باران، وقوع سیل و سیلاب و نیز آبگرفتگی معابر در شهرستان طی چند روز گذشته هشدار داده بود.
وی گفت: این بارندگی در چند سال گذشته بی سابقه بوده و ستاد مدیریت بحران شهرستان به صورت آماده باش کامل در آمد و تمامی امکانات بخشداری، ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، دهیاری ها، شورای های اسلامی، شهرداریها، راهداری، هلال احمر، برق، آبفای شهری و روستایی، گاز، مخابرات، مجتمع پتاس و ادارات خدمات رسان برای کمک رسانی به آسیب دیدگان به کار گرفته شد.
** 27 نقطه حادثه دیده و تخریب 12 کیلومتر از حاشیه جاده های خور و بیابانک
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خورو بیابانک در این باره به ایرنا گفت: سیلاب شب گذشته موجب تخریب 12 کیلومتر از حاشیه جاده های اصلی و روستایی این شهرستان در 27 نقطه شد.
مرتضی زرگر افزود: 25 راهدار به همراه 18 کامیون، لودر، گریدر و تریلر به محل های حادثه دیده اعزام شدند.
** سقوط 27 اصله پایه برق در شهرستان خور و بیابانک
مدیر امور برق خور و بیابانک نیز گفت: در پی بارش شدید باران مسیر انتقال برق شهر جندق آسیب دید.
اسماعیل محمد نصیری افزود: در شهر جندق تابلو توزیع برق آتش گرفت و برق روستای مهرجان دچار حادثه شد و قطعی های مکرر برق را در پی داشت.
وی گفت: این بارندگی و طوفان بیش از 135 میلیون ریال خسارت به تاسیسات برق وارد کرد.
** کمک رسانی به 26 راننده و سرنشین گرفتار در سیلاب خوروبیابانک
رئیس جمعیت هلال احمر خورو بیابانک هم گفت: در مسیر روستاهای هفتومان، آبگرم، گود جگارگ، عروسان گلستان و محور طریق الرضا 26 سرنشین هفت خودروی گرفتار شده در سیلاب نجات یافتند.
حسین ایرجی افزود: این حادثه تلفات جانی نداشت و مصدومان حادثه دیده برای درمان سرپایی به بیمارستان خور منتقل شدند.
وی گفت: جمعیت هلال احمر خور و بیابانک دارای 2 پایگاه امداد جاده ای، یک دستگاه ست نجات، دو دستگاه کامبی توز، 2 دستگاه آمبولانس و 45 امدادگر است.
** افزایش 300 درصدی بارش ها در خوروبیابانک
رئیس اداره هواشناسی خور و بیابانک گفت: بارندگی های سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 300 درصد افزایش داشته است.
رضا سعادت افزود: از اول مهر سال زراعی تا شب گذشته در شهرستان 57 و دو دهم میلی متر باران باریده که پارسال در همین بازه زمانی میزان بارش ها بیش از 14میلی مترگزارش شده است.
وی ادامه داد: شب گذشته بیشترین بارش ها از روستای ایراج با 26 و هفت دهم گزارش شده که کمترین نقطه بارشی شهرستان روستای جعفرآباد با 2 و یک دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.
6022/ 9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92927/سیلاب--3-میلیارد-ریال-به-خوروبیابانک-خسارت-زد
بستن   چاپ