پیام سپاهان
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان:
میانگین وزنی بارشهای استان اصفهان 247 درصد افزایش یافته است
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 19:59:38
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میانگین وزنی بارش در سطح استان اصفهان نسبت به سال زراعی گذشته 247 درصد افزایش یافته است.

مجید خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین وزنی بارش استان اصفهان از ابتدای سال زراعی مهرماه 97 تا 25 اسفندماه حدود 111 میلی متر است که نسبت به مقدار بلند مدت حدود سه درصد و نسبت به سال زراعی گذشته 247 درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: با وجود افزایش بارش نسبت به مقدار بلند مدت در اکثر شهرستان‌های استان اصفهان در نیمه شرقی استان کاهش بارش در حدود 10 درصدی دیده می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: آخرین تصاویر دریافتی مربوط به پوشش برف حاکی از پوشش نسبتاً مناسب در نیمه غربی و سرچشمه‌های آبی زاینده رود است که می‌تواند ذخیره آبی مد نظر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: به علت کاهش شدید بارش در چند سال اخیر به ویژه سال گذشته خشکسالی از نوع آب شناسی بر روی استان محسوس و اثر نامطلوبی بر ذخایر آبی و رواناب‌ها داشته است.
خورشیدی ادامه داد: مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی و بررسی الگوهای جوی نشان می‌دهد طی روزهای نخست فروردین ماه 98 جو نسبتاً آرامی بر روی استان حاکم است.
وی با اشاره به اینکه از سوم فروردین ماه سال 98 تا نیمه‌های اول فروردین استان تحت تأثیر سامانه‌های جوی متعدد قرار می‌گیرد که رهاورد آنها بارش در بخش‌های مختلف استان اصفهان خواهد بود، ادامه داد: عبور توده‌های هوا، شرایط جوی متنوعی را در سطح استان ایجاد خواهد کرد و این تغییرات به ویژه در دما و بارش به خوبی محسوس خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به ویژگی فصل بهار، بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و باد شدید به ویژه در مناطق غرب و شمال استان انتظار می‌رود.
وی اضافه کرد: در مناطق سردسیر نیمه غربی کماکان شرایط بارش برف نیز وجود خواهد داشت و تا نیمه اول فروردین 98 با گذر سامانه‌های نسبتاً سرد، حداقل دمای هوا کمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود و از این رو سرمازدگی شکوفه و سر درختی‌ها محتمل است.
خورشیدی گفت: با توجه به انتظار بارش و کاهش دما در ساعات شب به کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط توصیه می‌شود آمادگی‌های لازم جهت اسکان مسافران نوروزی را در برنامه کاری قرار دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92933/میانگین-وزنی-بارشهای-استان-اصفهان-247-درصد-افزایش-یافته-است
بستن   چاپ