پیام سپاهان
بیشترین بیماران دیالیزی در استان اصفهان از میان آقایان هستند
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 2:40:58 PM
مهر

پیام سپاهان- زهرا مظاهری اظهار داشت: در استان اصفهان دو هزار و 300 بیمار همودیالیز داریم که یک هزار و 426 نفر از آنها بیمار مرد و 874 نفر از بیماران زن هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 240 بیمار دیالیز صفاقی هستند، ادامه داد: بیماران دیالیز صفاقی در چهار بیمارستان الزهرا، کودکان امام حسین، امین و خورشید خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

رئیس امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: حدود 60 درصد بیماران دیالیز دارای سابقه بیماری دیابت و نزدیک به 28 درصد مبتلا به فشار خون بالا هستند.

وی افزود: کنترل دیابت و فشار خون به منظور پیشگیری از بیماری‌های کلیه از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا امسال 20 کلینیک تخصصی دیابت در سطح بیمارستان‌های تابعه دانشگاه در شهر اصفهان و شهرستانی‌های واجد شرایط راه‌اندازی کردیم.

مظاهری از 523 تخت دیالیز خبر داد که 60 درصد تخت‌های دیالیز در مراکز دولتی و 40 درصد در مراکز غیر دولتی مستقر است، گفت: هم اکنون بیماران همودیالیز در 34 بخش همودیالیز در استان تحت درمان هستند.

رئیس امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز داشت: تمام بخش‌های دیالیز تحت نظارت اداره امور بیماری‌های معاونت درمان هستند.

وی اظهار داشت: نسبت تعداد بیمار به تعداد تخت در استان اصفهان 4.6 دهم درصد است که با توجه به نسبت به شاخص جهانی 4.1 دهم درصد نشان از وضعیت مطلوب خدمت رسانی به این دسته از بیماران روبرو دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/92953/بیشترین-بیماران-دیالیزی-در-استان-اصفهان-از-میان-آقایان-هستند
بستن   چاپ