پیام سپاهان
تا ساعت 20 امشب:
حادثه ای از چهارشنبه سوری در کلانشهر اصفهان گزارش نشد
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 21:47:55
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تا ساعت 20 و 15 دقیقه هیچ حادثه و یا آتش سوزی مربوط به چهارشنبه آخر سال در این خطه گزارش نشده است.
محسن گلابی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: امیدواریم این موضوع تا پایان بامداد چهارشنبه نیز ادامه داشته باشد و شب بدون حادثه ای را شاهد باشیم.
وی یکی از دلایل کاهش سوانح را آموزش و فرهنگسازی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی در 400 مدرسه، ساخت و انتشار پویانمایی (انیمیشن) و توزیع مطالب آموزشی از جمله دلایل آن بوده است.
چهارشنبه سوری یکی از جشن های ملی ایرانیان برای پیشواز از نوروز است که شامگاه آخرین سه شنبه سال برگزار می شود.
سرودن ترانه ها و عبارت های زیبا از جمله 'سرخی تو از من، زردی من از تو' بدلیل اهمیت و احترام ایرانیان به روشنایی و پاکی آتش در چهارشنبه سوری خوانده می شود و آنها از آتش، سرزندگی و سلامتی طلب می کنند.
فال ‌گوش، کجاوه‌ اندازی، قاشق زنی، فال‌کوزه، آجیل شیرین مشکل ‌گشا، کوزه ‌شکنی، گره‌ گشودن و قفل‌ گشایی، شال‌ اندازی، پختن آش‌ رشته یا رشته ‌پلو از جمله رسومی است که کماکان در برخی از نقاط ایران برگزار می شود.
از زمان های قدیم تاکنون تغییرات گسترده و مشهودی در برگزاری این مراسم رخ داده، ولی گوهر اصلی این جشن کهن همچنان دست نخورده باقی مانده است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های استان اصفهان تا ساعت یاد شده حادثه ای از چهارشنبه سوری از این مناطق گزارش نشده است.
بر اساس آمار موجود ، در حوادث شب چهارشنبه سوری 96 استان اصفهان 56 نفر مصدوم شدند.
6020/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92968/حادثه-ای-از-چهارشنبه-سوری-در-کلانشهر-اصفهان-گزارش-نشد
بستن   چاپ