پیام سپاهان
همراهی راهنمایان با تورهای ورودی به کویر مرنجاب ضروری است
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 04:22:22
پیام سپاهان - کاشان - امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری کویری گفت: همراهی راهنمایان محلی با تورهای گردشگری ورودی به منطقه کویر مرنجاب در شمال این شهرستان ضروری است.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد موسوی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری مرنجاب افزود: همراهی راهنمایان گردشگری با تورها و گردشگران ورودی به این منطقه کویری در کنار امنیت به آشنایی و بهره مندی بیشتر گردشگران از ظرفیت ها و جاذبه ها می شود.
وی بیان کرد: حضور راهنمایان گردشگری در کنار ایجاد اشتغال موجب کاهش تخریب محیط زیست، منابع طبیعی، جلوگیری از بروز ناهنجاری ها و برخی مشکلات دیگر نیز خواهد شد.
امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم فراهم کردن زیرساخت ها برای حضور گردشگران تاکید و عنوان کرد: کویر مرنجاب ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید با برنامه ریزی موجب تقویت گردشگری با اخلاق در این منطقه شویم.
وی اضافه کرد: کاروانسرای مرنجاب نیز خوشبختانه بهسازی و تجهیز شده و مسیر نیز با ترمیم و نصب علائم بهتر از گذشته شده است.
فرماندار آران و بیدگل هم با بیان اینکه کویرهای این شهرستان خارج از حریم قانونی قرار دارند، یادآور شد: با توجه به شرایط ویژه سه مدیر ساماندهی برای منطقه های مرنجاب، سنبک و سیازگه ابوزیدآباد معرفی و ساماندهی این نقاط کویری آغاز شد.
اسماعیل بایبوردی افزود: ما باید به دنبال رونق گردشگری پایدار باشیم و با نگاه تخصصی به این مقوله، رونق کسب و کار و اشتغال پایدار را رقم بزنیم.
وی تصریح کرد: اقدامهایی جهت ساماندهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب جریان دارد و از جمله کاروانسرای مرنجاب آماده اسکان نزدیک به 120 گردشگر داخلی و خارجی شده است.
فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: به زودی در پنج نقطه از کویر مرنجاب هم امکاناتی مانند سرویس های بهداشتی، نمازخانه و آب انبار به بهره برداری خواهد رسید و تمهید کمپ های موقت جهت اسکان گردشگران هم جریان دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران آران و بیدگل که در مزایده ای برای 11 سال به عنوان بهره بردار کاروانسرای مرنجاب شد، 20 میلیارد ریال برای بهسازی و تجهیز بنا تخصیص یافت که بیشتر آن از محل تسهیلات دولتی تامین شده است.
فخرالله قصابی، مشکل اصلی بهره برداری از کاروانسرای مرنجاب را حریم آن دانست که به گفته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مورد تصویب قرار گرفته اما هنوز ابلاغ نشده است.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان دهها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92971/همراهی-راهنمایان-با-تورهای-ورودی-به-کویر-مرنجاب-ضروری-است
بستن   چاپ