پیام سپاهان
امکان اسکان بیش از 400 هزار مسافر نوروزی در اصفهان فراهم شد
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 10:21:14
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: با توجه به بازگشایی زاینده رود و احتمال افزایش شمار گردشگران، تمهیداتی صورت گرفته تا بیش از 400 هزار نفر در طول شبانه روز در این منطقه اسکان یابند.
فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت اقامتی پایدار این استان برای تعطیلات نوروز 98 به بیش از 400 هزار نفر افزایش یافت اما تصمیم و تدابیر لازم برای بیش از این میزان اتخاذ شده است.
وی با اشاره به رزرو بیشتر هتل های اصفهان در روزهای اخیر تصریح کرد: پیش بینی می شود ظرفیت هتل های اصفهان در ساعت های آینده تکمیل شود همچنین در نوبت نخست رزرو مدارس اصفهان با بیشترین حجم متقاضی روبه رو بود و از این حیث رتبه نخست کشور به این کلانشهر اختصاص دارد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان استفاده از ظرفیت اقامتی شهرستان های اطراف و نزدیک اصفهان مانند خمینی شهر، فلاورجان، برخوار و شاهین شهر را از جمله دیگر برنامه های این مجموعه برای اسکان مسافران یاد کرد.
وی درباره کمبود توفقگاه در مناطق مرکزی اصفهان ادامه داد: امسال از محوطه های روباز مدارس و اداره ها برای استقرار خودروها استفاده خواهد شد تا بخشی از این نیاز حل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به آثار تاریخی این خطه گفت: فروش بلیت اماکن تاریخی پرمخاطب این استان مانند مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، چهلستون و برخی از اماکن گردشگری کاشان بصورت الکترونیکی انجام می شود تا بازدید گردشگران از این آثار با سهولت بیشتری همراه باشد.
وی برگزاری 2 هزار برنامه فرهنگی هنری در ایام عید در استان را مفید دانست و اضافه کرد: رویداد فرهنگی نوروزگاه به عنوان شاخص ترین برنامه دوم فروردین در باغ موزه چهلستون آغاز می شود و تا پایان نوروز ادامه می یابد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اصفهان اظهارداشت: برپایی نمایشگاه، اجرای آیین های ملی، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری از جمله برنامه های این رخداد به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه و معرفی آداب و رسوم اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه از نقاط عطف این برنامه است.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان جدا از تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های 'وزوان' ،'مزدآباد' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
6020/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92976/امکان-اسکان-بیش-از-400-هزار-مسافر-نوروزی-در-اصفهان-فراهم-شد
بستن   چاپ