پیام سپاهان
سرمایه گذاری بیشتری برای معرفی نهج البلاغه لازم است
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 10:21:14
پیام سپاهان - اصفهان - مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سرمایه گذاری بیشتری برای معرفی کتاب نهج البلاغه و توصیه های حضرت علی(ع) در جامعه لازم است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نیستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کتاب نهج البلاغه بعد از قرآن مهمترین کتاب شیعیان است ولی این گنجینه ارزشمند کمتر معرفی شده و باید توجه بیشتری به این موضوع در جامعه به ویژه برای نسل جوان و نوجوانان انجام شود.
وی بیان کرد: سخنان و توصیه های حضرت علی(ع) برای رفع چالش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی جامعه نیاز است و با معرفی کتاب نهج البلاغه و توصیه ها، حکمت و خطبه های آن بسیاری از آسیب های کشور رفع می شود.
سرپرست هیات هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان ادامه داد: نبود شناخت کافی نسبت به زندگی و حکمت های امیرالمومنین(ع) باعث انحراف در جامعه شده و اگر الگو و مسیرهای واقعی زندگی به آحاد جامعه معرفی شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پدر و مادر در خانه برای معرفی الگوهای اسلامی همت کنند، یادآورشد: وجود کتاب های ارزشمند دینی از جمله نهج البلاغه در محل زندگی باعث مطالعه آن توسط فرزندان و شناخت واقعی از دین و اهل البیت(ع) خواهد شد.
نیستانی با بیان این که در مساجد باید به نهج البلاغه پرداخته شود، اضافه کرد: بیش از یکصد مسجد استان در محوریت فعالیت نهج البلاغه قرار گرفته اند و در این مساجد تفسیر و تشریح آموزه های امام علی(ع) انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: فعالیت هایی از جمله بیان داستان های حضرت علی(ع)، تولید محتواهای چند رسانه ای، برگزاری جشن و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع زندگی و توصیه های امیرالمومنین(ع) توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان انجام می شود.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92977/سرمایه-گذاری-بیشتری-برای-معرفی-نهج-البلاغه-لازم-است
بستن   چاپ