پیام سپاهان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان:
پلنگ جدیدی در پناهگاه حیات‌وحش عباس‌آباد نائین دیده نشده است
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 17:20:39
پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پلنگ جدیدی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین مشاهده نشده است و خبر یکی از رسانه‌ها در این ارتباط اشتباه است.

مصطفی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: آبان ماه سال گذشته یکی از محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش عباس آباد حین گشت و کنترل یک پلنگ را مشاهده و توانست با استفاده از یک دوربین معمولی و از فاصله حدودی 80 متری آن هم در شرایطی که پلنگ با آرامش به او خیره شده بود از وی تصویربرداری کند.
وی افزود: بر این اساس خبر یکی از رسانه‌ها مربوط به مشاهده یک قلاده پلنگ در حیات وحش عباس آباد نائین برای نخستین بار پس از 40 سال، مربوط به سال گذشته است و هیچ پلنگ جدیدی نیز در این منطقه مشاهده نشده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به شکل شبانه‌روزی به حفاظت از مناطق حفاظت شده اصفهان می‌پردازند و با متخلفان شکار با جدیت برخورد می‌شود، ابراز داشت: دریاچه زاینده رود زیستگاه آبزیان مختلف از جمله ماهی‌های کپور، دندان دار، قزل آلای رنگین کمانی و آمور است، صید در دریاچه زاینده‌رود تنها با قلاب و در مواقع اعلام شده مجاز است چراکه صید غیرقانونی با تور و دام صیادی به چرخه زندگی این حیوانات آسیب وارد می‌کند.
وی ادامه داد: بر این اساس در روزهای گذشته بیش از دو هزار متر دام صیادی از سطح دریاچه سد زاینده رود توسط محیط‌بانان در گشت‌های شبانه جمع‌آوری شده است.
تحویل دو پرنده باکلان وحشی به محیط زیست کاشان توسط مردم
وی با بیان اینکه مردم به واقع همیار محیط زیست در حفاظت از حیات وحش استان اصفهان هستند، گفت: در هفته جاری دوست داران محیط زیست در کاشان دو پرنده زخمی باکلان (نوعی پرنده آبزی و ماهی خوار) را به اداره کل محیط زیست کاشان تحویل دادند.
جمشیدیان ادامه داد: این پرندگان بر اثر برخورد با کابل خطوط انتقال برق زخمی شده بودند که پس از درمان و در صورت بهبودی کامل در طبیعت رها سازی خواهند شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92994/پلنگ-جدیدی-در-پناهگاه-حیات‌وحش-عباس‌آباد-نائین-دیده-نشده-است
بستن   چاپ