پیام سپاهان
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان:
بیش از 3 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اصفهان کشف و ضبط شد
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 17:20:44
پیام سپاهان - مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: از اول اسفندماه تاکنون بدنبال اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از سه هزار و 258 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اصفهان کشف و ضبط شد.

حمید ترکزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص طرح بسیج سلامت نوروزی در اصفهان اظهار داشت: طی 25 روز گذشته چهار هزار و 520 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از جمله شهری و روستایی و بین راهی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: هدف از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در اصفهان حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرتبط با آب و مواد غذایی در منطقه تحت پوشش است.
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اعلام کرد: در همین راستا 146 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 247 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و 77 مورد نمونه برداری از آب استخرهای شنا و یک هزار و 867 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و 181 مورد کلرسنجی از آب استخرهای شنا توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی منطقه تحت پوشش 28 مورد از این مراکز پلمپ شد و 28 نفر متخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند.
ترکزاده از دو هزار و 500 مورد برنامه آموزشی در راستای کاهش مصرف دخانیات خبر داد و ادامه داد: با توجه به اهمیت تشدید نظارت‌های بهداشت محیطی به ویژه در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی و به دلیل جاذبه‌های فراوان تاریخی، طبیعی و فرهنگی در اصفهان که همواره یکی از مقاصد مهم مسافران نوروزی است برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه امسال آغاز و تا بیستم فروردین ماه سال آتی، بدون وقفه حتی در روزهای تعطیل و در نوبت‌های کاری صبح، عصر و شب، ادامه خواهد داشت.
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: از اول اسفندماه تاکنون به دنبال اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، 3 هزار و 258 مواد غذایی فارس در اصفهان کشف و ضبط شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/92997/بیش-از-3-هزار-کیلوگرم-مواد-غذایی-فاسد-در-اصفهان-کشف-و-ضبط-شد
بستن   چاپ