پیام سپاهان
خواب آلودگی عامل بیشترین حوادث رانندگی در اصفهان است
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 23:56:46
پیام سپاهان - اصفهان- جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از خستگی و خواب آلودگی رانندگان به عنوان بیشترین عامل تصادفات و حوادث رانندگی در جاده های این استان نام بُرد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین حسین زاده روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار 45 توقفگاه امنیت و سلامت در جاده های اصفهان که در یکی از این توقفگاهها واقع در آزاد راه اصفهان - کاشان برگزار شد، افزود: حرکت وسایل نقلیه در جاده ها و جان باختن هموطنان بر اثر تصادفات و سوانح رانندگی یکی از دغدغه های مهم مسئولان بلند پایه کشور می باشد.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته با توجه به این موضوع آمار جان باختگان حوادث رانندگی کشور از 27 هزار نفر به 17 هزار نفر در سال کاهش یافت، تصریح کرد: تامین امنیت و حفظ جان هموطنان برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
جانشین فرمانده انتظامی اصفهان ادامه داد: اما بر اساس اعلام کارشناسان اقتصادی، خسارت جان باختن هریک از هموطنان در سوانح رانندگی به جز آسیب های اجتماعی و تالمات روحی، بیش از 2 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 100 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی دچار نقص عضو و بیمار قطع نخاعی می شوند، اضافه کرد: حوادث رانندگی به بخش درمان کشور نیز خسارت های سنگینی را وارد می کند.
حسین زاده به گرفتاری های حقوقی افراد متهم به جرائم رانندگی نیز اشاره کرد و افزود: وقوع حوادث رانندگی مشکلات زیادی را گریبانگیر جامعه می کند بنابراین باید با جدیت برای کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده ای بکوشیم.
وی به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان و نقش این استان در حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در 35 کیلومتری آزاد راه اصفهان - کاشان در سال گذشته 70 نفر از هموطنان عزیز ما بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار بالای سوانح و تصادفات این آزادراه در اتاق اندیشه ورز فرماندهی نیروی انتظامی استان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهارداشت: براساس این بررسی ها مشخص شد که بیشترین عامل حوادث و سوانج رانندگی در آزاد راه اصفهان - کاشان خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است بنابراین برای جلوگیری از این عامل خطر ساز، ایستگاههای امنیت و سلامت را در نقاط مختلف این آزاد راه و سایر جاده های استان ایجاد کردیم.
وی بیان کرد: در این ایستگاهها افزون بر اینکه زمینه استراحت و برطرف شدن خستگی رانندگان فراهم شده است، خانواده ها و کودکان نیز می توانند از امکانات تفریحی و سرگرمی موجود در این ایستگاهها استفاده کنند و با نشاط بیشتر به مسیر خود ادامه دهند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: امسال طولانی ترین تعطیلات نوروزی طی یک دهه گذشته را در پیش داریم و این زمان بیشتری را برای انجام مسافرت در اختیار خانواده ها قرار داده است که امیدواریم هموطنان سفری بدون حادثه و توام با شادی و نشاط را در پیش داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که رانندگان و مسافران نوروزی با دقت بیشتری قوانین راهنمایی و رانندگی را در جاده ها اجرا کنند و با رعایت قوانین امسال آمار سوانح رانندگی در جاده های اصفهان کاهش یابد.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
45 ایستگاه امنیت و سلامت روز چهارشنبه در آخرین روز سال 1397 بصورت همزمان با حضور استاندار اصفهان و فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مدیران این استان در جاده های این استان
راه اندازی شد.
مراسم نمادین افتتاحیه این ایستگاهها در 35 کیلومتری آزاد راه اصفهان - کاشان برگزار شد.
در این مراسم به پاس تلاش ها و خدمات استاندار اصفهان در جهت توسعه فرهنگ ترافیک، حکم فرهنگ یار ترافیک از سوی فرمانده نیروی انتظامی این استان به عباس رضایی استاندار این خطه اهدا شد.
/6026/2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93008/خواب-آلودگی-عامل-بیشترین-حوادث-رانندگی-در-اصفهان-است
بستن   چاپ