پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
طب سالمندان نیاز آینده جامعه است
پنجشنبه 1 فروردين 1398 - 23:25:52
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: با توجه به پیر شدن جمعیت کشور، طب سالمندان نیاز آینده جامعه است و باید این رشته و زمینه های مرتبط با آن راه اندازی شود.
طب سالمندان یک رشته تخصصی بالینی پزشکی است که دانش آموختگان این رشته با کسب دانش، مهارت و نگرش لازم در جهت پیشگیری، ارزیابی، تشخیص، درمان و پیگیری بیماری های سالمندان اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز سال و عید نوروز در بازدید از سرای سالمندان صادقیه اصفهان افزود: هنوز آنطور که باید به موضوع سالمندی و طب سالمندی توجه نشده درحالی که این موضوع از رسالت های دانشگاه های علوم پزشکی است.
وی با بیان اینکه جمعیت سالمندان بدلیل صنعتی شدن جوامع در حال افزایش است، اظهارداشت: ما نیاز به فرهنگ سازی برای استفاده از تجربه های افراد سالمند داریم.
استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین فرهنگ نگهداری از افراد سالمند در خانه همراه با احترام و حفظ کرامت انسانی نیز باید بیشتر ترویج شود.
رضایی با اشاره به فعالیت 650 تشکل مردم نهاد در اصفهان تصریح کرد: پیش از این بیشتر امور خیریه به سمت مسائلی مانند ساخت بیمارستان بود اما امروز این هزینه ها به سمت حمایت از مراکز تحقیقاتی از جمله در زمینه های پزشکی نیز پیش رفته است.
وی این موضوع را به معنای فرهنگ و تمدن بالای مردم خواند و اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد در استان اصفهان در زمینه های مختلف حتی مصرف بهینه آب نیز فعالیت می کنند.
رضایی با اشاره به اینکه در چهارشنبه آخر سال در کلانشهر اصفهان هیچ حادثه ای گزارش نشد، تاکید کرد: این موضوع به معنای فرهنگ متعالی در زمینه های مختلف اجتماعی است.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در این بازدید گفت: اصفهان با حمایت صندوق بین المللی جمعیت بعنوان شهر دوستدار سالمندان انتخاب شده است.
مرضیه فرشاد با اشاره به اینکه این انتخاب بدلیل اقدام های مناسب در اصفهان در جهت ارتقای سطح زندگی سالمندان صورت گرفت، افزود: تشکیل شورای سالمندان در استان برای پیشبرد برنامه های شهر دوستدار سالمند ضروری است.
رییس هیات مدیره سرای سالمندان صادقیه اصفهان نیز در این بازدید گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 35 هزار متر مربع و 14 هزار متر مربع زیربنا پذیرای حدود 400 سالمند بالای 60 سال است که دو سوم آنها زن هستند.
کریم پوستی افزود: خیران و مردم کمک بسیاری در تامین هزینه های این مرکز می کنند و نقش بسزایی در پیشبرد برنامه های سرای سالمندان دارند.
استاندار اصفهان در این بازدید علاوه بر دیدار و گفت و گو با تعدادی از سالمندان و کارکنان در جریان اقدام ها و طرح های توسعه سرای سالمندان صادقیه اصفهان قرار گرفت.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93025/طب-سالمندان-نیاز-آینده-جامعه-است
بستن   چاپ