پیام سپاهان
دو نوروزگاه در تیران و کرون افتتاح شد
جمعه 2 فروردين 1398 - 06:35:02
پیام سپاهان - اصفهان- همزمان با آغاز سال جدید نوروزگاه روستای تاریخی جاجا و کردعلیا در محور داران به اصفهان در تیران و کرون افتتاح شده است.
فرماندار تیران و کرون روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این نوروزگاه ها برای معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری تیران و کرون و به عنوان ایستگاه ایمنی و سلامت جاده ای در جاده داران به اصفهان راه اندازی شده است.
مجید حججی افزود: در این نوروزگاه ها غذای سنتی، صنایع دستی، تولیدات محلی و خدمات بهداشتی و سلامت توسط روستاییان و دستگاه های خدمات رسان ارائه می شود و نیروهای امدادی و خدماتی از جمله پلیس، اورژانس، هلال احمر و راهداری در این مراکز مستقر می شوند.
وی با بیان اینکه خدمات این نوروزگاه ها تا 18 فروردین ماه ادامه دارد، اظهارداشت: برپایی این ایستگاه ها علاوه بر اینکه پتانسیل های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان را به مسافران معرفی می کند، فرصتی برای استراحت رانندگان و کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی خواهد بود.
فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه سه مدرسه، پارک های محلی، حسینه ها، اقامتگاه های محلی و زائرسراهای بقاع متبرکه این شهرستان برای اسکان مسافران پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی ها میزان سفر به این منطقه در نوروز امسال به بیش از 30 هزار نفر می رسد.
وی یادآورشد: ایستگاه پلیس در تیران و شهر عسگران نیز به این مناسب برای راهنمایی و امدادرسانی به مردم راه اندازی شده است.
تیران وکرون دیار انگور، درهای سنگی و طبیعت سبز و آثار تاریخی و طبیعی مختلف با قدمت شش هزار ساله میزبان مسافران و گردشگران در مناطق تاریخی و طبیعی از جمله چشمه مرغاب، منطقه حفاظت شده دالانکوه و قمیشلو، چشمه شاهی، کوچه باغ های تیران و بناهای تاریخی از جمله مساجد، حمام، قبرستان ارامنه و دست کن ها و شهرزیرزمینی و محله های باستانی و درهای سنگی است.
این شهرستان با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته که در مسیر استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری و شهرستان های غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93028/دو-نوروزگاه-در-تیران-و-کرون-افتتاح-شد
بستن   چاپ