پیام سپاهان
از آغاز اجرای طرح نوروزی:
20124 مسافر توسط حمل و نقل عمومی اصفهان جابجا شدند
جمعه 2 فروردين 1398 - 13:46:38
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: از آغاز طرح ویژه نوروزی تاکنون 20 هزار 124 مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی این استان جا به جا شده است.
به گزارش ایرنا، مهدی خضری در آیین استقبال راهداران کوچک از مسافران نوروزی که روز گذشته در پلیس راه شهرستان مبارکه یرگزار شد با اشاره به این که از این تعداد دست کم هفت هزار مسافر در شهرستان اصفهان جابجا شدند، افزود : همه نیروهای انسانی راهداری و امکانات این اداره کل اعم از ماشین آلات، تابلوهای اطلاع رسانی برای ایجاد یک سفر خوش و بی خطر برای مردم بسیج شده است.
وی با تشریح آمار تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ادامه داد: از 29 اسفندماه سال گذشته روند تردد در ورود و خروج مسافران از اصفهان افزایش محسوسی داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به اینکه حجم تردد خروجی از محورهای مواصلاتی این منطقه در روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 18 درصد را ثبت کرد، تصریح کرد: حجم تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان از 25 اسفند تا روز گذشته 528 هزار و 468 دستگاه خودرو ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل چهار صدم درصد رشد از خود نشان می دهد.
وی از مردم خواست با رعایت کامل قوانین و نکات ایمنی سفری ایمن و خوش را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.
به گزارش ایرنا، مراسم استقبال از مسافران نوروزی باحضور "همیاران راهداری" با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرمانده پلیس راه استان اصفهان و سایر مسئولان برگزار شد.
در این مراسم راهداران کوچک با تقدیم گل و بروشورهای ایمنی به مسافران ضمن آرزوی سفری خوش برای مردم آنها را به رعایت قوانین و یک رانندگی ایمن دعوت کردند.
طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از 25 اسفند ماه تا 17 فروردین 98 ادامه خواهد داشت.
750 نیروی راهدار در جاده های استان با 550 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در آماده باش قرار دارند و به مسافران خدمات ارائه می کنند.
این طرح با عنوان 'سین هشتم، سفر ایمن' با استقرار گشت های راهداری در نقاط مستعد تصادف استان اصفهان برگزار می شود.
یک هزار و 800 اتوبوس وظیفه جابه جایی مسافران نوروزی را برعهده دارند.
استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از 41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می کنند که نزدیک به10درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شوند.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 47 مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان وجود دارد.
استان اصفهان دارای 11 هزار و500 کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
/6026/7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93030/20124-مسافر-توسط-حمل-و-نقل-عمومی-اصفهان-جابجا-شدند
بستن   چاپ