پیام سپاهان
اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان 48 درصد افزایش یافت
جمعه 2 فروردين 1398 - 13:46:39
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: میزان اقامت گردشگران نوروزی در این استان از 28 اسفند تا اولین روز فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافت.
شهرام امیری روز جمغه در گفت و گو با ایرنا شمار گردشگران استان اصفهان در روزهای 28 و 29 اسفند 205 هزار و 700 گردشگر اعلام کرد.
وی اظهارداشت: در این مدت 247 هزار بازدید از آثار تاریخی استان اصفهان انجام شد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش یافت.
امیری با بیان اینکه بیشترین اقامت گردشگران در شهرستان اصفهان با حدود 98 هزار اقامت بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 48 هزار بازدید از آثار تاریخی این شهرستان انجام شد.
وی اضافه کرد: میزان اقامت در شهرستان اصفهان 9 درصد و میزان بازدید هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: امسال در آمار بازدید و گردشگران، فقط کلانشهر اصفهان محسوب نشده بلکه آمار کل شهرستان از جمله اقامتگاه های بومگردی شرق این خطه نیز در نظر گرفته شد.
امیری با بیان اینکه امسال با رشد اقامت در مناطق شرق اصفهان مواجه بودیم، گفت: 20 اقامتگاه گردشگری در این منطقه فعال است.
وی از جمله دلایل افزایش گردشگران نوروزی در اصفهان را جاری شدن رودخانه زاینده رود و افزایش حجم سفرهای داخلی بدلیل نوسان نرخ ارز ذکر و تاکید کرد: این موضوع باعث شد تا گردشگران فرهنگی رشد یابند.
امیری با اشاره به اینکه امکانات و تسهیلات ویژه برای اقامت بیش از 400 هزار مسافر نوروزی در استان فراهم شده است، افزود: پیش بینی می شود تعداد گردشگران در روزهای آینده بیشتر شده و حتی به 2 برابر برسد.
به گفته وی بیشتر این گردشگران در شهرستان های اصفهان، کاشان، نایین، اردستان و نطنز اقامت داشته اند.
نوروز امسال زمینه اسکان 400 هزار مسافر در شبانه روز در استان اصفهان فراهم شده که نسبت به نوروز سال گذشته 10 هزار تخت افزایش یافته است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد، 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
همچنین در این استان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز است.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93032/اقامت-گردشگران-نوروزی-در-اصفهان-48-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ