پیام سپاهان
نمازجمعه شهرهای استان اصفهان
جمعه 2 فروردين 1398 - 21:12:42
پیام سپاهان - اصفهان - توسعه کشور نیازمند مدیریت علوی است، جوانان زمینه پیشبرد کشور را فراهم کنند و رونق تولید با مدیریت جهادی محقق می شود از جمله محورهای سخنان امامان جمعه در نمازجمعه این هفته شهرستانهای استان اصفهان است.
**توسعه کشور نیازمند مدیریت دینی و علوی است
امام جمعه داران در خطبه های نخستین نماز جمعه شهر داران در سال 1398 در مسجد صاحب زمان این شهر افزود: بازگشت به شاخص های دین و به کار بستن آنها راه حل بسیاری از مشکلات و بن بست های کشور است.
وی به شعار سال جدید مبنی بر رونق تولید اشاره کرد و افزود: رهنمود های رهبر معظم انقلاب همواره راهگشا و اثرگذار بوده است و مسوولان باید با برنامه ریزی این توصیه را عملی کنند.
امام جمعه داران افزود: امکانات و ظرفیت های کشور مطلوب است که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره برد.
سیاوشی نوروز را فرصتی برای احیای ارزش های انسانی توصیف کرد و افزود: صله رحم، رفع کدورت ها و تقویت پیوندهای اجتماعی از برکات نوروز است.
وی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) افزود: زینب کبری زیباترین الگوی صبر برای جهان اسلام است.
امام جمعه داران با بیان اینکه در تعریف شادی باید به ارزش ها توجه شود، افزود: اعتکاف راهی برای رسیدن به نشاط معنوی است.
9861
** جوانان زمینه پیشبرد انقلاب را فراهم کنند
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین روز از سال جاری در بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) گفت: امروز جوانان باید با پرهیز از راحت طلبی، زیر بار مسوولیت بروند و با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود، زمینه پیشبرد انقلاب و کشور را فراهم کنند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: جوانان در دوران مبارزه های انقلاب و دفاع مقدس به میدان وارد شده و رویاروی دشمن ایستادند تا به شهادت رسیدند و امروز مردم از نتیجه آن بهره می برند.
وی با تاکید بر اجرای بیانات رهبری انقلاب اسلامی تصریح کرد : کشور در 6 سال گذشته درگیر رکود، بیکاری و گرانی شده، تورم در حال افزایش است و مردم زیر بار سختی ها زندگی می کنند که بر این اساس سال 98 از سوی ایشان با عنوان 'رونق تولید' نامگذاری شد.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: برای این مهم باید به ظرفیت ها و توان داخلی توجه شده و افزون بر بالا بردن کیفیت تولید، جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و خرید کالای ایرانی را نیز جدی گرفت.
وی با تاکید بر لزوم مبارزه با واردات کالاهای قاچاق عنوان کرد: بانک های بسیار در کشور و کسانی که قانون را دور می زنند، مشکلاتی را برای کشور به وجود آوردند که باید با آنها برخورد قاطع انجام شود.
اسلامی تبار در ادامه تصریح کرد: امروز کاشان مورد هجمه سنگین اخلاقی قرار گرفته، دشمن فشار آورده و می کوشد تا پیشینه و رنگ و بوی این شهر را به عنوان دارالمومنین، شهر ولایت، خانه انقلاب، دارالشهدا و شهر عالمان دینی بگیرد.
وی افزود: مطرح شدن کشف حجاب در داخل و خارج خودروها بسیار سنگین بوده و مردم خیلی گلایه و شکایت می کنند.
امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: این خطه یکهزار و 700 شهید تقدیم اسلام کرده و پذیرفتنی نیست و نمی توان گفت که مسوولان به فکر نیستند؛ باید با بهره گیری از بسیج نیروها و امکانات جدی تر باشند.
وی تشکیل دوباره کمیته عفاف و حجاب در فرمانداری کاشان را خواستار شد و عنوان کرد: دوچرخه سواری بانوان، برگزاری کنسرت ها و نمایشنامه ها که قرار است دوباره از چند روز آینده اجرا شود، شایسته دارالمومنین نیست که در آنها عفاف و حجاب به نام جوک، فکاهی و طنز مورد تردید قرار گرفته و برای خنده طرح شود.
136/8123
** مردم و مسوولان تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند
امام جمعه اردستان به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی با عنوان 'رونق تولید' اشاره کرد و گفت: مردم باید مطالبه کرده و مسوولان عمل نمایند و با همبستگی کارها را به پیش برده، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: بفرموده رهبری معظم انقلاب اگر اقتصاد رونق بگیرد، ارزش پول ملی بالا رفته و با ایجاد اشتغال جوانان امیدوار می شوند و توطئه دشمنان مبنی بر ناامیدی مردم از نظام و انقلاب نقش بر آب می شود.
وی خطاب به مسوولان تصریح کرد: انتقادها را پذیرا باشید و بدانید مردم انقلاب را دوست دارند، برای نظام دل می سوزانند، می خواهند کاری برای کشور انجام دهند و انتقادشان هم برای اصلاح امور است.
امام جمعه اردستان بیان کرد: هنوز برخی سرمایه گذاران در پیچ و خم اداری گرفتار بوده و از این اداره به آن اداره ارجاع می شوند که نمی گذارد امنیت سرمایه گذاری داشته و شهرستان از شرایط کنونی خارج شود.
7431/8123
**مسئولان انقلاب جدیدی در تولید و اقتصاد ایجاد کنند
امام جمعه تیران و کرون گفت : مسئولان با برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت های موجود کشور، انقلاب جدیدی در تولید و اقتصاد برای سال جدید ایجاد کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: در سال رونق تولید نیاز به سرمایه گذاری جدی دولت و سایر قوا برای رفع موانع پیش روی تولید است.
وی بیان کرد: با وجود سرمایه های انسانی، منابع و ظرفیت های تولیدی در کشور نباید فقر و مشکلات اقتصادی را تجربه کنیم که چنین وضعی در کشور تنها به دلیل تحریم های دشمنان نیست بلکه بی تدبیر مسئولان هم بخشی از آن است.
امام جمعه تیران و کرون با بیان اینکه گشایش های اقتصادی در سال جاری اتفاق خواهد افتاد، یادآورشد: رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع اشاره کرده اند و حتما چنین اتفاقی رقم خواهد خورد.
7131
** رونق تولید با مدیریت جهادی محقق می شود
امام جمعه گلپایگان گفت: رونق تولید و حل مشکلات اقتصادی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم، با مدیریت جهادی همراه با موازین علمی تحقق می یابد.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی در نماز جمعه گلپایگان در مصلای نماز جمعه این شهر با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید افزود: این موضوع بیانگر توجه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی حمایت از کالا های ایرانی و برون رفت از تحریم های ظالمانه دشمنان است و باید این موضوع مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار گیرد.
/7138
**رونق تولید راهگشای مشکلات اقتصادی است
امام جمعه موقت خور و بیابانک گفت: رونق تولید راهگشای مسایل اقتصادی و از ارکان اقتصاد مقاومتی می باشد و حل مشکلات اقتصادی با رونق تولید در جامعه به طور مسلم خودکفایی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام حسین عزیز در نماز جمعه این هفته خور و بیابانک با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام رونق تولید افزود: با تلاش مضاعف می توان به رونق تولید و خودکفایی اقتصادی دست یافت و برای تحقق شعار امسال باید تولید خود را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: با رونق تولید و حمایت از تولید داخلی کسب و کارهای مولد احیا می شود.
امام جمعه موقت خور و بیابانک خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها، مردم و مسئولان باید شعار رونق تولید را سرلوحه کار خود قرار دهند و به آن توجه ویژه داشته باشند.
عزیز با اشاره به آخرین روز آیین اعتکاف، افزود: اعتکاف یکی از سنّت های با برکت اسلامی است و معتکفان کشورمان در روزهای نوروزی برای عبادت خداوند در مساجد حضور دارند.
9860
**راه بهبود وضعیت اقتصادی رونق تولید است
مسول امور فرهنگی ستاد نماز جمعه نایین با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی کشور رونق تولید است که مسئولان باید تلاش بیشتری در این رابطه انجام دهند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین بهزاد حبیبی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) افزود: نامگذاری سال جدید از سوی رهبری معظم انقلاب از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد :مصرف کالای غیرایرانی باعث افزایش بیکاری، ورشکستگی کارخانه ها، کارگاهها و از طرفی موجب رونق اقتصادی کشورهای خارجی تولید کننده می شود.
مسول امور فرهنگی ستاد نماز جمعه نایین گفت:نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب بر دوش سه مجموعه یعنی دولت، ملت و تولید کنندگان تکلیف ایجاد می کند.
وی ادامه داد: در این میان وظیفه دولت مبارزه با قاچاق، مقابله با واردات بی رویه کالاهای خارجی، حمایت از تولید ملی و ایجاد زمینه صادرات است.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایات دینی گفت: رسیدگی به نیازمندان در جامعه در معرف دینی بحث جدی است و افراد نیز در بعد فردی و زمانی که به موقعیت و مقامی دست پیدا می کنند باید به آن جامعه عمل بپوشانند.
وی تصریح کرد: در سال نو باید در راستای انفاق و کمک به نیازمندان بکوشیم و افرادی که در جامعه مسئولیت دارند باید از مسئولیت و قدرت خود در راستای برطرف کردن نیازهای محرومان و مستمندان استفاده کنند.
7136/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93034/نمازجمعه-شهرهای-استان-اصفهان
بستن   چاپ