پیام سپاهان
مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت
جمعه 2 فروردين 1398 - 21:12:51
پیام سپاهان - اصفهان- 750 راهداردر جاده های استان اصفهان مستقر می شوند، زاینده رود تا اواسط خرداد سال آینده جریان می یابد و اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان 48 درصد افزایش یافت از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از آماده باش 750 نیروی راهدار در جاده های استان خبرداد و گفت: این تعداد با 550 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به مسافران خدمات ارائه می کنند.
مهدی خضری افزود: طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از 25 اسفند ماه تا 17 فروردین 98 ادامه خواهد داشت.
وی گفت: این طرح با عنوان 'سین هشتم، سفر ایمن' با استقرار گشت های راهداری در نقاط مستعد تصادف استان اصفهان برگزار می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: یک هزار و 800 اتوبوس وظیفه جابه جایی مسافران نوروزی را برعهده دارند.
به گفته وی، 47 مجتمع خدماتی - رفاهی برای سرویس دهی به مسافران نوروزی استان اصفهان آمادگی دارند.
خضری بیان کرد: در آستانه فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، امسال نیز مانند سال ‌های گذشته مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین راهی استان آماده خدمات ‌دهی به مسافران هستند.
**شهرداری ها به دنبال منابع درآمدی جدید باشند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت : باید به سمت کدهای درآمدی جدید برای تامین مالی شهرداری ها حرکت کرده و راهکارهای جایگزین را با توجه به رکودهای ساخت و ساز پیش بینی کنیم.
حجت الله غلامی در گردهمایی شهرداران اصفهان در محل تالار شهروند با بیان اینکه در بخش ساخت و ساز دوران سختی را می گذرانیم، افزود: باید در سال 98 در راستای کسب کدهای درآمدی و مصوبه های شورای برنامه ریزی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه نزدیک به 70 درصد درآمد شهرداری ها از محل عوارض ساختمان در بخش های مختلف تامین می شود، تصریح کرد: شهرداری های استان با درآمد ویژه و اعتباری نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال توانایی ایجاد تحولاتی در بخش های عمرانی، خدماتی، رفاهی، تفریحی ساختاری و سازمانی را دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با توجه به متوسط میانگین درآمد شهرداری ها که استان اخذ شده حدود 70 درصد بودجه پیش بینی شده را کسب کردیم.
وی ادامه داد: طولانی شدن طرح ها به صلاح شهرداری ها نیست و باید راهکارهای مطلوبی مطرح شود تا طرح های گردشگری جاذبه های خاصی را در تمامی شهرها به وجود آورند.
**اکیپ های ویژه پلیس در حاشیه زاینده رود مستقر می شوند
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به بازگشایی زاینده رود و شمار بیشتر گردشگران در نوروز 98، اکیپ های ویژه پلیس به منظور افزایش امنیت مسافران و کاهش جرایم مانند سرقت در حاشیه زاینده رود مستقر می شوند.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: این گروهها به طور 24 ساعته و بویژه در پارک ها حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: ماموران آشکار و پنهان پلیس در محل های شلوغ و بویژه مراکز خرید حضور دارند تا ارتکاب جرم کاهش یافته و از سرقت پیشگیری شود.
وی به مردم توصیه کرد در هنگام خرید و پرداخت بوسیله کارت بانکی، سعی کنند کارت را در اختیار فروشندگان نگذارند و از اعلام رمز و بویژه با صدای بلند بپرهیزند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت بیشتر از اموال در ایام نوروز، تصریح کرد: ذخیره پول نقد، جواهر، طلا، سکه و ارز در خانه کار درستی نیست و شهروندان این گونه اموال در اختیار صندوق امانات بانک قرار دهند.
به گفته معصوم بیگی در روزهای قبل فردی دستگیر شده که 10 هزار کارت بانکی را کپی و افزون بر 10 میلیارد ریال از کارت های بانکی را برداشت کرده است.
**زاینده رود تا اواسط خرداد سال آینده جریان می یابد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از جاری شدن زاینده رود از اواخر اسفند امسال تا اواسط خرداد سال آینده خبر داد.
مسعود میر محمد صادقی اعلام کرد: زاینده رود در تعطیلات نوروز در سطح شهر اصفهان جاری می شود.
وی بدون اشاره به زمان دقیق بازگشایی دریچه های سد زاینده رود اظهارداشت: خروجی سد زاینده رود به گونه ای افزایش می یابد که در تعطیلات نوروز آب زاینده رود در سطح شهر اصفهان جاری باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر این که افزایش خروجی خللی در سهم آب شرب، کشاورزی و صنعت وارد نمی کند، گفت: آب زاینده رود حداکثر تا اواسط خرداد سال آینده در بستر این رودخانه جریان خواهد داشت.
وی تصریح کرد: آب برای کشاورزان شرق و غرب طبق پیش بینی های انجام شده در موعد مقرر توزیع خواهد شد.
میر محمد صادقی با اشاره به ذخیره 170 میلیون متر مکعب آب در مخزن سد زاینده رود بیان کرد: میزان بارندگی در ایستگاه شاخص زاینده رود در 24 ساعت گذشته 18 میلیمتر ثبت شده است .
**سرپرست بنیاد نخبگان اصفهان منصوب شد
قائم ‌مقام رییس بنیاد ملی نخبگان در حکمی منصور شریعتی را به عنوان سرپرست بنیاد نخبگان استان اصفهان منصوب کرد.
مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: محمود سعادت فومنی قائم‌ مقام رییس بنیاد ملی نخبگان با صدور حکم جدیدی سرپرست این بنیاد را منصوب کرد.
مرتضی ورشاوی افزود: شقایق حق جوی جوانمرد رییس پیشین بنیاد نخبگان استان اصفهان از سال 92 تا 97 این مسوولیت را به عهده داشت.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر حدود 2 هزار و 500 نخبه علمی و پژوهشی زیر پوشش بنیاد نخبگان اصفهان هستند، گفت: انواع تسهیلات و حمایت های مالی و معنوی به دانشجویان و دانش آموختگان نخبه توسط این بنیاد ارائه می شود.
منصور شریعتی عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه اصفهان است و رییس پیشین دانشگاه علمی کاربردی استان بود.
شقایق حق جوی جوانمرد از فروردین امسال علاوه بر ریاست بنیاد نخبگان، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را به عهده داشت.
**معاون نمایشگاه گوانجوی چین بر ضرورت همکاری با اصفهان تاکید کرد
معاون رییس نمایشگاه بین المللی 'کانتون گوانجو' چین بر ضرورت همکاری با بخش صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد.
'وِن ژانگهانگ'(Wen Zhonghang) در دیدار با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در محل این سازمان اظهار داشت: نمایشگاه کانتون گوانجو یکی از سه نمایشگاه بزرگ و مهم چین است و هر سال صدها هزار نفر از آن بازدید می کنند.
وی بااشاره به مساحت یک میلیون مترمربعی این نمایشگاه افزود:با توجه به گستردگی و مخاطبان بالای نمایشگاه گوانجو، فرصت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان و صنعتگران کشورهای مختلف از جمله ایران به منظور معرفی ظرفیت ها و توانایی هایشان وجود دارد.
معاون رییس نمایشگاه کانتون گوانجو گفت: ما درصددیم تا با انعقاد تفاهمنامه با سازمان ها و شرکت های نمایشگاهی ایران، ارتباطات خوبی برای توسعه همکاری برای حضور طرفین در نمایشگاه های 2 کشور برقرار کنیم.
وی با بیان اینکه در صورت انعقاد تفاهمنامه، تسهیلاتی برای حضور شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه گوانجو درنظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: ما از روش های مختلف از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای تبلیغ و معرفی شرکت کنندگان در نمایشگاه استفاده می کنیم و طرفین تفاهمنامه ها نیز می توانند شرکت های چین را در کشورشان معرفی کنند.
**ظرفیت رزرو مدارس اصفهان برای اقامت نوروزی تکمیل شد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار اصفهان گفت: ظرفیت سامانه رزرو اینترنتی اقامت در مدارس 6 ناحیه این شهرستان برای تعطیلات نوروز 98 پر شده است.
کریم کمال در حاشیه افتتاح ستادهای اسکان فرهنگیان شهر اصفهان اظهارداشت: 6 ستاد اسکان ویژه فرهنگیان و مسافران نوروزی در این شهرستان با هدف تکریم آنها فعال شده است.
وی با اشاره به این که 991 کلاس درس در قالب 83 مدرسه آماده میزبانی از مسافران نوروزی سال 98 ناحیه چهار است، افزود: امسال 27 مدرسه با 333 کلاس حدود 33 درصد از ظرفیت اقامتی مدارس این ناحیه از طریق سامانه اینترنتی برای رزرو اختصاص پیدا کرد که تا به امروز ظرفیت پر شده است.
به گفته وی نام نویسی و رزرو مکان مدارس در شهر مورد نظر از بیستم اسفندماه 97 آغاز شد.
**حوادث رانندگی در اصفهان 18 مصدوم برجا گذاشت
وقوع چهار حادثه رانندگی در محورهای ارتباطی استان اصفهان در روز دوشنبه هیجده نفر مصدوم برجا گذاشت.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: صبح روز گذشته در خروجی پایانه مسافربری صفه یک دستگاه کامیون، یک اتوبوس، تاکسی و دو خودروی سواری به صورت زنجیره ای با یکدیگر برخورد کردند که به مصدومیت پنج نفر شد.
غفور راستین افزود: مصدومان این حادثه به وسیله سه واحد امدادی اورژانس 115 به بیمارستان های آیت الله کاشانی، الزهرا(س) و فارابی منتقل شدند.
وی درباره تصادف زنجیره ای دیگری که عصر یکشنبه در محور الیگودرز به سمت بویین ابتدای روستای دره ساری رخ داد،بیان کرد: در این سانحه دو دستگاه پژو 405 و دو دستگاه پراید با یکدیگر برخورد کردند که پس از اعلام به اورژانس 115 سه واحد امدادی به محل اعزام و مصدوم این حادثه توسط خودروهای شخصی به بیمارستان منتقل شدند.
**یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه عباس آباد نائین مشاهده شد
محیط بانان منطقه حفاظت شده عباس آباد نائین موفق به مشاهده و شناسایی یک قلاده پلنگ ایرانی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نائین گفت: یک قلاده پلنگ به تازگی با استفاده از دوربین های تله ای در منطقه حفاظت شده عباس آباد مشاهده و کار شناسایی آن انجام شد.
علیرضا رضایی افزود: پناهگاه عباس آباد نائین محل زندگی شماری از گونه های کمیاب حیات وحش ایران از قبیل یوزآسیایی و پلنگ ایرانی است.
وی گفت: دوربین های تله ای در زیستگاه گونه های نادر و کمیاب جانوری در منطقه حفاظت شده عباس آباد نائین که به صورت دوره ای نصب می شود، تصاویر متعددی از گونه در معرض انقراض پلنگ ایرانی را در مراحل مختلف به ثبت رسانده است.
پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می شود و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.
**طرح زوج و فرد در اصفهان اجرا نمی شود
رییس پلیس راهورفرماندهی انتظامی اصفهان گفت: طرح زوج و فرد از امروز 28 اسفند تا 16 فروردین در این کلانشهر اجرا نمی شود.
سرهنگ رضا رضایی افزود: این طرح به دلیل سفرهای نوروزی، حضور گردشگران و رفاه حال شهروندان اصفهانی در ایام نوروز اجرا نمی شود.
وی از شهروندان درخواست کرد که با اشاره به افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال، کارها و خرید روزانه خود را مدیریت کنند تا مانع افزایش ترافیک شوند.
رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: شهروندان تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو استفاده کنند تا به امور خود با سهولت و سرعت رسیدگی کننند.
**170 فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تجاری سازی شد
حدود 170 محصول فناورانه و دانش فنی توسط شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امسال تجاری سازی شد.
تجاری سازی، فرآیند تبدیل علوم و فناوری های جدید به محصولات موفق تجاری و سلسله فعالیت هایی است که برای بهره برداری از دانش، ایده ها، اختراع و نوآوری ها در قالب تولید محصولات با خدمات قابل ارائه، جهت فروش در بازار صورت می گیرد.
رییس اداره انتقال فناوری و تجاری سازی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از 500 شرکت دانش بنیان در این شهرک مستقر هستند که امسال موفق به تجاری سازی حدود 170 تولید فناورانه خود و عرضه آنها به بازار شدند.
اکبر قاسمی افزود: این فناوری ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع شیمیایی، خوراک دام، کود کشاورزی، تولید الکل، تجهیزات پزشکی، صنایع فولاد و ساخت و تولید است.
وی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به حمایت های همه جانبه از شرکت های دانش بنیان جهت تجاری سازی محصولات آنها می پردازد، خاطرنشان کرد: ارزش محصولات تجاری سازی توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد ریال بود.
**توصیه های حضرت علی برای خروج مشکلات کارساز است
یک نویسنده و کارشناس تاریخ گفت : توصیه و تذکرهای امام علی(ع) به مردم و مسئولان برای خروج از مشکلات کشور کارساز است.
اقبال صالحی افزود : توصیه و خطبه های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه برای شناخت مسیر واقعی مدیریت جامعه و زندگی اجتماعی لازم است و با مطالعه و تبیین این تذکر و تاکیدات بسیاری از ناهنجاری ها کاهش می یابد.
وی بیان کرد: زمامداران در تمامی رده های مدیریتی باید این توصیه های امیرالمومنین(ع) را به عنوان یک شیعه و مدیر در حکومت اسلامی پیش روی خود قرار داده و برای تحقق آن ها گام بردارند.
این نویسنده تصریح کرد: بهترین مدل حکومت اسلامی توسط ائمه معصومین(ع) توصیه شد اما این ها بیشتر به سخنرانی و بیان مطلب گذشته و کمتر در جامعه عملیاتی شده و اکنون بیشتر نیازمند اجرای عملیاتی این توصیه هاست.
**اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان 48 درصد افزایش یافت
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: میزان اقامت گردشگران نوروزی در این استان از 28 اسفند تا اولین روز فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافت.
شهرام امیری شمار گردشگران استان اصفهان در روزهای 28 و 29 اسفند 205 هزار و 700 گردشگر اعلام کرد.
وی اظهارداشت: در این مدت 247 هزار بازدید از آثار تاریخی استان اصفهان انجام شد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش یافت.
امیری با بیان اینکه بیشترین اقامت گردشگران در شهرستان اصفهان با حدود 98 هزار اقامت بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 48 هزار بازدید از آثار تاریخی این شهرستان انجام شد.
وی اضافه کرد: میزان اقامت در شهرستان اصفهان 9 درصد و میزان بازدید هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: امسال در آمار بازدید و گردشگران، فقط کلانشهر اصفهان محسوب نشده بلکه آمار کل شهرستان از جمله اقامتگاه های بومگردی شرق این خطه نیز در نظر گرفته شد.
امیری با بیان اینکه امسال با رشد اقامت در مناطق شرق اصفهان مواجه بودیم، گفت: 20 اقامتگاه گردشگری در این منطقه فعال است.
**قرارگاه کاهش تصادفات در اصفهان ایجاد شد
فرمانده انتظامی استان اصفهان از ایجاد قرارگاهی به منظور کنترل و کاهش تصادفات رانندگی و جلوگیری از سرقت و جرم در این استان خبر داد.
مهدی معصوم بیگی با بیان این که نیروی انتظامی برای اجرای طرح نوروزی در آمادگی کامل قرار دارد، افزود: در این راستا قرارگاهی را با 6 کمیته و یک دبیرخانه با محوریت مدیریت و کنترل تصادفات با هدف کاهش جان باختگان و مدیریت جرم با هدف کاهش سرقت ها طراحی کرده ایم.
وی با اشاره به این که دور اول سفرهای نوروزی آغاز شد و تردد در جاده های استان در حال افزایش است، اظهارداشت: توصیه به هموطنان بویژه رانندگان این است که قانون و مقررات را رعایت کنند.
فرمانده نیروی انتظامی اصفهان بیان کرد: آماری که طی 24 ساعت گذشته جمع بندی شده مبین آن است که خواب آلودگی مهمترین عامل واژگونی و عدم رعایت سرعت مطمئنه مهمترین عامل بروز تصادف در جاده های استان است.
**امام جمعه اصفهان بر تبیین سخنان رهبری در حرم رضوی تاکید کرد
امام جمعه اصفهان بر تبیین و توجه به نکات مهم سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، در جمع خبرگان رهبری و در جمع زائران حرم رضوی که روز گذشته در جوار بارگاه امام هشتم شیعیان (ع) انجام شد، تاکید کرد.
حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در بهمن امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه ای با عنوان گام دوم انقلاب به راهبردهای مهمی اشاره کردند که باید برای آحاد جامعه تبیین و مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: معظم له در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری و در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در سخنانی به نکات مهمی اشاره کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: این موارد مهم از تریبون نماز جمعه در هفته های آینده توسط خطیبان نماز جمعه اصفهان تبیین خواهد شد.
** 20124 مسافر توسط حمل و نقل عمومی اصفهان جابجا شدند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: از آغاز طرح ویژه نوروزی تاکنون 20 هزار 124 مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی این استان جا به جا شده است.
مهدی خضری در آیین استقبال راهداران کوچک از مسافران نوروزی در پلیس راه شهرستان مبارکه با اشاره به این که از این تعداد دست کم هفت هزار مسافر در شهرستان اصفهان جابجا شدند، افزود : همه نیروهای انسانی راهداری و امکانات این اداره کل اعم از ماشین آلات، تابلوهای اطلاع رسانی برای ایجاد یک سفر خوش و بی خطر برای مردم بسیج شده است.
وی با تشریح آمار تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ادامه داد: از 29 اسفندماه سال گذشته روند تردد در ورود و خروج مسافران از اصفهان افزایش محسوسی داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به اینکه حجم تردد خروجی از محورهای مواصلاتی این منطقه در روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 18 درصد را ثبت کرد، تصریح کرد: حجم تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان از 25 اسفند تا روز گذشته 528 هزار و 468 دستگاه خودرو ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل چهار صدم درصد رشد از خود نشان می دهد.
9913/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93042/مهم-ترین-رویدادهای-خبری-اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ