پیام سپاهان
بازی چوگان و رالی کلاسیک از نوروزگاه اصفهان حذف نشد
شنبه 3 فروردين 1398 - 11:56:44
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر جشنواره نوروزگاه اصفهان گفت: بازی چوگان و رالی کلاسیک از برنامه های نوروزگاه در این استان حذف نشده و برگزاری آنها در یکی از روزهای تعطیلات نوروز امسال قطعی است.
به گزارش ایرنا، بازی نمادین چوگان در قالب برنامه نوروزگاه در سال های گذشته در روزهای اول تا چهارم فروردین در میدان امام (ره ) اصفهان برگزار می شد.
سید علی صالح درخشان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری بازی چوگان در میدان امام (ره) به عنوان یکی از میدان های تاریخی و استاندارد این ورزش در جهان نیازمند یکسری هماهنگی های خاص با سایر دستگاه های اجرایی می باشد.
وی اظهارداشت : برای برگزاری بازی نمادین این ورزش در میدان امام (ره) هیات چوگان استان اصفهان در حال انجام هماهنگی و پیگیری های خاص است و درصددیم که این بازی نمادین تا ششم فروردین برای شهروندان و گردشگران نوروزی برگزار شود.
مدیر جشنواره نوروزگاه اصفهان درباره برگزاری رالی کلاسیک خودروهای قدیمی در شهر اصفهان که سال گذشته در قالب برنامه نوروزگاه در این شهر برگزار شد، گفت: پیگیر هستیم که این برنامه نیز همانند سال گذشته روزهای چهارم یا پنجم فروردین در این شهر تاریخی برگزار شود.
وی اضافه کرد: برگزاری این رالی نیاز به دریافت مجوز از نیروی انتظامی است زیرا برگزاری آن برای ساعاتی محدودیت های ترافیکی بوجود می آورد اما ارزش آن را دارد که مردم و گردشگران نوروزی حرکت این خودروهای قدیمی را در خیابان های شهر ببینند و خاطرات گذشته خود را زنده کنند.
جشنواره نوروزگاه از سه شنبه گذشته در قالب هزار و 200 برنامه فرهنگی در 24 شهرستان استان اصفهان آغاز شد.
در این برنامه ها که تا 11 فروردین ادامه می یابد فرهنگ بومی، صنایع دستی و موسیقی سنتی مناطق مختلف استان اصفهان به گردشگران معرفی می شود.
مقر اصلی برگزاری جشنواره نوروزگاه در اصفهان بنای تاریخی کاخ موزه چهلستون است و در هر روز از ایام نوروز در این بنای تاریخی بازیهای بومی، موسیقی، صنایع دستی و پوشش محلی یکی از شهرستان های استان به گردشگران معرفی خواهد شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
2093/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93059/بازی-چوگان-و-رالی-کلاسیک-از-نوروزگاه-اصفهان-حذف-نشد
بستن   چاپ