پیام سپاهان
فضای پارک خودرو در شهر اصفهان افزایش یافت
شنبه 3 فروردين 1398 - 19:54:30
پیام سپاهان - اصفهان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از افزایش فضای پارک خودرو در اصفهان به منظور رفاه حال گردشگران نوروزی و شهروندان خبر داد.
علیرضا صلواتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به این که به دلیل جذابیت های بصری و ترافیک امکان افزایش فضاهای پارک خودرو و توفقگاه در مرکز شهر وجود نداشت فضاهای پارک خودرو در مبادی ورودی شهر و حاشیه زاینده رود افزایش یافت.
وی با بیان اینکه 21 هزار فضای پارک در قالب 136 توقفگاه در شهر اصفهان وجود دارد، ادامه داد: از این میزان، 14 هزار فضای پارک خودرو تحت نظارت مدیریت شهری و هفت هزار فضای پارک در اختیار بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: یک توفقگاه 15 هزار متری با فضای پارک 500 خودرو در مجاور ایستگاه مترو و پایانه مسافربری کاوه در ورودی شهر اصفهان و در حاشیه پایانه مسافربری صفه فضای پارک خودرو برای گردشگران نوروزی در نظر گرفته شد تا ورود مسافران با خودروهای شخصی به شهر کاهش یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: فضای باز مدارس حاشیه رودخانه از جمله مدارس هراتی و ابوذر در ایام نوروز به عنوان توفقگاه در اختیار مسافران قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه روز و شب گذشته میدان امام حسین(ع)، حاشیه زاینده رود، بلوار فرزانگان و ورودی شهر از اتوبان کاوه تا ساعت سه بامداد شاهد ترافیک سنگینی بود، خاطرنشان کرد: گردشگران نوروزی می توانند با پارک خودروهای خود در توفقگاه های ایجاد شده و با استفاده از قطار شهری و ناوگان اتوبوسرانی به راحتی به مرکز شهر و اماکن تاریخی سفر کنند.
صلواتی ادامه داد : متروی اصفهان در تعطیلات نوروز هر روزه از ساعت 10 صبح تا 21 و 30 دقیقه، ناوگان اتوبوسرانی با 700 اتوبوس و اتوبوس ویژه گردشگری و هشت هزار تاکسی گردشگری آماده ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران است.
وی بیان کرد: در روزهای گذشته در محدوده مرکزی شهر 50 هزار خودرو از توقفگاه های موجود با سهم پارک 10 هزار خودرو در توفقگاه طالقانی، 14 هزار خودرو در توفقگاه حکیم و بین سه تا پنج هزار خودرو در سایر توفقگاه های مرکزی شهر استفاده کردند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبق آمار سازمان میراث فرهنگی در روزهای ابتدای نوروز ظرفیت بازدید اماکن تاریخی 50 درصد افزایش داشت،گفت: با توجه به ناآشنایی مسافران نوروزی با خیابان های شهر، توصیه می شود شهروندان اصفهانی از مسیرهای موازی و جایگزین و خلوت برای رسیدن به مقصد استفاده کنند تا در خیابان های اصلی شاهد حجم بالای ترافیک نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان از طریق تابلوهای الکترونیکی مسیرهای خلوت و پر ترافیک و مسیرهای دسترسی به اماکن تاریخی را به گردشگران معرفی و آن ها را راهنمایی می کند.
صلواتی اظهار کرد: در مجموع 10 هزار نفر در قالب معاونت حمل و نقل و ترافیک و ستاد خدمات سفر در شهر اصفهان به مسافران خدمت رسانی می کنند.
به گزارش ایرنا در کلانشهر اصفهان بیش از یک میلیون و 400 هزار دستگاه وسیله نقلیه موتوری سبک و سنگین وجود دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز است.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
7135/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93067/فضای-پارک-خودرو-در-شهر-اصفهان-افزایش-یافت
بستن   چاپ