پیام سپاهان
مدیر مطالعات و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان :
اصفهان تنها مقصد 53 درصد مسافران نوروزی بوده است
شنبه 3 فروردين 1398 - 20:02:58
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: 53 درصد مسافران نوروزی، شهر اصفهان را به عنوان تنها مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین رضایتمندی مسافران نوروزی اصفهان از میزان نظم، امنیت، نظافت و برخورد شهروندان در شهر اصفهان بوده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مسافران اصفهان با خودروی شخصی به این شهر سفر کرده‌اند، استقبال از تاکسی، مترو و اتوبوس در این ایام کمتر بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، میدان نقش جهان، پل‌های تاریخی، منارجنبان، آکواریوم و باغ پرندگان ناژوان، کاخ چهلستون، باغ گل‌ها و کلیسای وانک به ترتیب بیشترین مکان‌های مورد بازدید مسافران نوروزی اصفهان بوده است و بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی نیز به ترتیب در مدارس، منازل آشنایان، مهمان سراهای ادارات و هتل‌ها بوده است.
استفاده 65 درصدی از سامانه رزرواسیون شهرداری
وی با بیان اینکه با توجه به راه اندازی سامانه رزرو در شهرداری اصفهان، 65 درصد مسافران اعلام کرده‌اند که پیش از سفر، محل اقامت خود را رزرو کرده‌اند، اظهار داشت: 35 درصد نیز بعد از حضور در اصفهان، محل اقامت را مشخص کرده‌اند که این آمار نشان می‌دهد نیاز به تبلیغات و فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از سامانه رزرو شهر اصفهان وجود دارد.
ابراهیمی افزود: 55 درصد مسافران شهر اصفهان از طریق موتور جست و جوی گوگل اقدام به دریافت اطلاعات مورد نیاز در مورد مراکز اقامتی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 53 درصد مسافران، اصفهان را تنها مقصد سفر خود عنوان کرده‌اند، گفت: طبق نظرسنجی یکی از دلایل عمده مسافران برای انتخاب اصفهان، مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر بوده است.
مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ادامه داد: 12 درصد مسافران از راه پرسش و 65 درصد از طریق نرم افزارهای مسیریاب اقدام به پیدا کردن آدرس‌های مورد نیاز خود در شهر اصفهان کرده‌اند.
58 درصد مسافران برای استفاده از تورهای یک روزه شهر اصفهان ابزار تمایل کرده‌اند
وی با بیان اینکه 92 درصد مسافران با خودروی شخصی، 6.4 درصد با اتوبوس و یک درصد با قطار به شهر اصفهان سفر کرده‌اند، افزود: 58 درصد مسافران برای استفاده از تورهای یک روزه شهر اصفهان ابزار تمایل کرده‌اند.
ابراهیمی تصریح کرد: 95 درصد مسافران در این نظرسنجی‌ها اعلام کردند که زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده خود، اصفهان را ترک نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه 60 درصد مسافران از ورودی شمال، 20 درصد از ورودی جنوب و بعد از آن از غرب و از ورودی شرق وارد شهر اصفهان شده‌اند، بیان داشت: در نظرسنجی‌های انجام شده، مسافران اسکان یافته در باغ فدک به ترتیب از نظافت معابر، امنیت، نظم، انضباط عمومی، تابلوهای مسیریابی، پارکینگ، روشنایی و نظافت سرویس‌های بهداشتی ابراز رضایت داشتند.
مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ادامه داد: این نظرسنجی‌ها در شهر رویاها، ناژوان، بازار بزرگ، میدان نقش جهان و پل‌های تاریخی شهر و باغ فدک انجام شده است.
وی با بیان اینکه 68 درصد مسافرانی که در باغ فدک اقامت داشتند برای نخستین بار به این باغ آمده بودند، گفت: بیشتر آنها با تابلوهای سطح شهر و راهنمایی شهروندان و معرفی دوستان و آشنایان به این مجموعه گردشگری راهنمایی شدند و علت استقبال از باغ فدک را امکان استفاده از چادر در فضای باز و صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر عنوان کردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93072/اصفهان-تنها-مقصد-53-درصد-مسافران-نوروزی-بوده-است
بستن   چاپ