پیام سپاهان
رخدادهای فرهنگی و هنری اصفهان در سالی که گذشت
يکشنبه 4 فروردين 1398 - 11:19:06
پیام سپاهان - اصفهان - جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ، جشنواره فیلم کوتاه حسنات، افتتاح طرح های گردشگری، جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت، جشنواره فیلم فجر، افتتاح سالن اکران های گروه هنر و تجربه، جشنواره ملی تصویرگری رضوی، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی و جشنواره کتابخوانی رضوی از مهمترین رویدادهای فرهنگی اصفهان در سال 97 بود.
به گزارش ایرنا، دیار نصف جهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران، هر ساله میزبان و بانی رویدادهای فرهنگی و هنری بسیاری است.
**سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان
این جشنواره با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با نمایش 118 فیلم در سه بخش سینمای ایران، بین‌الملل و غیر رقابتی از هشتم تا 14 شهریور در اصفهان برگزار شد.
در این جشنواره همچنی از هنرمندان عرصه سینما و هنر شامل فریال بهزاد، برادران دالوند و ناصر چشم آذر تجلیل و تقدیر شد.
در این جشنواره همچنین آیین اختتامیه دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان نیز با هدف شناسایی، آموزش و آماده سازی استعدادهای فیلم سازی نوجوانان 9 تا 16 ساله برگزار شد.
**جشنواره فلیم کوتاه حسنات
هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با موضوع احسان و نیکوکاری با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دبیری رسول صدر عاملی فیلمساز نامی سینمای ایران از 22 تا 25 اردیبهشت در اصفهان برگزار شد.
در این جشنواره در مجموع 93 اثر از سراسر کشور به بخش مسابقه راه یافت که استان های تهران ، اصفهان و گیلان به ترتیب دارای بیشترین آثار ارسالی هستند.
**افتتاح چهار طرح بزرگ گردشگری
چهار پروژه بزرگ گردشگری با حضور "علی اصغر مونسان" معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان اصفهان افتتاح شد.
در این راستا هتل سه ستاره باران با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال با چهار هزار مترمربع زیربنا، 39 اتاق و 92 تخت در اصفهان به بهره برداری رسید.
همچنین هتل و مرکز تفریحی خرمشاد با اعتبار 340 میلیارد ریال در 12 هزار و 756 متر مربع زیربنا با 19 اتاق و 38 تخت برای اقامت و اسکان گردشگران افتتاح شد.
سفره ‌خانه سنتی بغوزیان با اعتبار 150 میلیارد ریال در 303 متر زیربنا و همچنین اقامتگاه کریاس(مجدالعلما) در زمینی به مساحت یکهزار و 550 مترمربع با 17 اتاق و 41 تخت و اعتباری بالغ بر 7،5 میلیارد ریال ساخته شده است.
**جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت
اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه "مهر سلامت" با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بهره گیری از هنر سینما در عرصه سلامت مهرماه 97 در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره با محوریت فیلم های کمتر از 45 دقیقه دربخش های مستند، داستانی، فیلم نامه و تولیدات دانش آموزی برگزار شد.
**افتتاح سالن های اکران در پردیس سینمایی سیتی سنتر
افتتاح هشت سالن اکران گروه هنر و تجربه با ظرفیت یکهزار و 701 صندلی با آخرین متد و فناوری های مطابق با استاندارد روز دنیا در مجموعه سیتی سنتر اصفهان افتتاح شد.
همچنین همچنین پردیس سینمایی ساحل با ٩ سالن و ظرفیت یکهزار و 25 صندلی با همکایر بهش خصوصی در اصفهان به بهره برداری رسید.
**جشنواره ملی تصویرگری رضوی
سیزدهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به هنر تصویرگری دینی و در محورهای احادیث رضوی، حرم رضوی، سبک زندگی و سیره رضوی، نماز طلب باران، داستان‌های رضوی، زائران پیاده، نماز عید فطر، حدیث سلسلهالذهب و کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت(ع) بهمن 97 در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره در 2 بخش تصویرگری داستانی و تصویرگری غیرداستانی "موضوعی" توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و دفتر امـور هنـرهای تجـسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.
**جشنواره قصه گویی کودکان و نوجوانان
بیست و یکمین جشنواره استانی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با شعار "خوب زندگی کردن،تمرین می خواهد"در سه بخش عمومی ،تخصصی و علمی برگزار شد.
این جشنواره در سه بخش عمومی، تخصصی و علمی برگزار شد که بخش عمومی،قصه های 90 ثانیه در قالب فیلم مستند روایت، بخش تخصصی به قصه گویی کلاسیک و خلاق اختصاص دارد و دختران و پسران 14 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا ،و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها در این مرحله شرکت می کنند.
در این جشنواره درمجموع 42 نفر قصه گو شرکت کردند که 11نفر از استان اصفهان به مرحله منطقه ای راه یافتند.
**جشنواره کتابخوانی رضوی
هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج سیره و فرهنگ رضوی، به همت نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور، با معرفی 6 عنوان کتاب در بخش‌ های کودک، نوجوان و بزرگسال در تیر و مرداد ماه سال جاری در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره همزمان با ایام دهه کرامت در دو بخش انفرادی و خانوادگی و سه سطح کودکان 4 تا 11 سال، گروه سنی نوجوان 11 تا 17 سال و 17 سال به بالا برگزار شد.
**همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی
همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارتباط و دوستی ادیان توحیدی در کشور ایران و در جهان اسلام اسفند 97 برگزار شد.
در این همایش که در هتل آسمان اصفهان برگزار شد، 40 استاد و مدرس حوزه دین از دانشگاه های جهان و روحانیان ادیان توحیدی استان اصفهان حضور داشتند.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93083/رخدادهای-فرهنگی-و-هنری-اصفهان-در-سالی-که-گذشت
بستن   چاپ