پیام سپاهان
هواشناسی از احتمال جاری شدن سیلاب در خور و بیابانک هشدار داد
يکشنبه 4 فروردين 1398 - 19:18:18
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره هواشناسی خور و بیابانک با اشاره به تغییرات جوی این شهرستان از روز دوشنبه نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر این شهرستان هشدار داد.
رضا سعادت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از فردا سامانه فعال بارشی جو شهرستان را تحت تاثیر قرار می دهد که اوج فعالیت آن در این روز تا اوایل وقت چهارشنبه است.
تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی در 48 ساعت آینده، حاکی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و افزایش میزان بارش ها در شهرستان است.
وی بیان کرد: بر این اساس در بعضی ساعت ها وزش باد شدید در برخی نواحی طوفان لحظه ای کاهش دید افقی ، بارش های رگباری، رعد و برق و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود.
رئیس اداره هواشناسی خور و بیابانک ادامه داد: به علت رگباری بودن بارشها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، روان آب و در برخی نقاط جاری شدن سیلاب خواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت پاک سازی کانال های دفع آب سطحی، راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.
وی ادامه داد : بارش باران همراه با طوفان هفته پایانی سال 97 موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی در این شهرستان شد و به زیرساختهای شهری و روستایی، کشاورزی و راهها و تاسیسات خسارت زد.
وی با اشاره به پیش بینی های روزهای آینده در شهرستان گفت: از چهارم فروردین شاهد فعالیت یک موج ناپایدار و بارشی قدرتمند در استان و شهرستان تا پنجم و ششم فروردین هستیم که همراه با رگبار باران رعدو برق وزش باد شدید خواهد بود.
سعادت ادامه داد : از نهم الی هفدهم فروردین نیز گذر و فعالیت سامانه های بارشی خوب را در شهرستان شاهد هستیم.
وی از مردم خواست هشدارها و اخطارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران را جدی بگیرند و جوانب احتیاط را رعایت کنند.
شهرستان خور و بیابانک دارای 15 ایستگاه هواشناسی است که 13ایستگاه آن باران سنجی و 2 ایستگاه دیگر اقلیم شناسی و سینوبتیک است.
این شهرستان با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است و از شمال با شهرستان دامغان ، از جنوب با شهرستان اردکان یزد، از شرق با طبس خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان شهرستان نایین هم مرز است.
/6026/9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93090/هواشناسی-از-احتمال-جاری-شدن-سیلاب-در-خور-و-بیابانک-هشدار-داد
بستن   چاپ