پیام سپاهان
سردا صفوی در گفتگو با مهر:
پیشرفت روزافزون تمدن نوین ایرانی اسلامی/کاشان متمدن‌ترین شهر جهان
يکشنبه 4 فروردين 1398 - 19:27:05
پیام سپاهان - کاشان - مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه کاشان متمدن ترین شهر جهان است، گفت: تمدن نوین ایرانی - اسلامی به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره در مسیر پیشرفت حرکت کرده است.

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در حاشیه سفر خود به کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و سال جدید اظهار داشت: خدای بزرگ را شاکریم که توفیق بازدید از کاشان یعنی شهر فرهنگ و تمدن و هنر ایرانی اسلامی کاشان را به ما عطا کرد، وجود این شهر و شهرهای متمدن دیگر در کشور ایران باعث شده تا کشور ما مانند چین، هند، یونان، مصر جزو پنج کشور دارای تمدن جهان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کهن‌ترین و متمدن‌ترین شهر کشور و حتی جهان کاشان با قدمت هفت هزار و 500 سال است، افزود: ما در شوش تمدن سه هزار ساله و در شهر سوخته زابل تمدنی پنج الی شش هزار ساله داریم اما کاشان تمدنی هفت الی 10 هزار ساله دارد که بالاترین قدمت تمدن بشری را شامل می‌شود، علاوه بر این موضوع کاشانی‌ها رشیدترین انسان‌ها نیز هستند که این موضوع در دوران دفاع مقدس خودنمایی می‌کرد.
تمدن نوین ایرانی اسلامی الگویی برای شکل‌گیری تمدن‌های اسلامی در سایر کشورهای جهان
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه کاشانی‌ها یک تیپ از یک لشکر را در دوران دفاع مقدس تشکیل می‌دادند، ابراز داشت: تمدن جدید ایران به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های گذشته همواره در حال پیشرفت بوده است، هم اکنون که در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم امید است تمدن نوین ایرانی اسلامی ما محور و الگویی برای شکل‌گیری تمدن‌های اسلامی در سایر کشورهای جهان باشد.
به گزارش مهر، سردار یحیی رحیم صفوی در سفر خود به کاشان از ابنیه های تاریخی کاشان از جمله باغ تاریخی و جهانی فین بازدید کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93104/پیشرفت-روزافزون-تمدن-نوین-ایرانی-اسلامی-کاشان-متمدن‌ترین-شهر-جهان
بستن   چاپ