پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری:
تاکنون خسارتی از سامانه بارش زا در اصفهان گزارش نشد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:07:31
پیام سپاهان - اصفهان- ایرن- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آمادگی برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از ناپایداری جوی در استان خبر داد و گفت: با شروع فعالیت سامانه بارش زا در استان تاکنون هیچ خسارتی گزارش نشده است.
منصور شیشه فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که با توجه به این که فردا اوج بارش هاست و تمام مناطق بویژه غرب و جنوب استان را فرا می گیرد، افزود: روز گذشته ستاد مدیریت بحران استان با حضور اعضا و دستگاه های عضو در استانداری تشکیل شد و بصورت 24 ساعته فعال می باشد.
وی اظهارداشت: در این راستا به شهرداری ها توصیه شده که در چند روز اخیر سیل بندهای شهر را مورد بازدید قرار دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین شرکت آب منطقه ای موظف به اعلام و معرفی نقاط پرخطر به دستگاه های استان شده است.
شیشه فروش، تجهیز 200 پایگاه امداد و نجات جاده ای و شهری به امکانات مورد نیاز را از دیگر اقدامات ستاد برای آمادگی و پیشگیری از حوادث طبیعی احتمالی برشمرد.
وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که قبل از سفر از طریق شماره 141 از وضعیت راه ها و هوا مطلع شوند و در جاده ها متناسب با شرایط آب و هوایی رانندگی و الزامات ایمنی را رعایت کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به دایر بودن بیش از 30 ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های استان تصریح کرد: بر این اساس 12 ایستگاه در مسیر جاده کاشان - اصفهان با توجه به پرتردد و حادثه خیر بودن این مسیر با حضور عوامل امدادی و بمنظور تقویت و کنترل ترافیک دایر شده است.
وی با اشاره به آمادگی استان برای کمک رسانی به استان های سیلزده گفت: به این منظور تاکنون 2 هزار تخته موکت به استان گلستان و یکهزار و 800 تخته موکت به استان خوزستان ارسال شده است.
شیشه فروش یادآور شد: با توجه به اینکه اعلام بروز حوادث طبیعی در مناطق غبی کشور وجود دارد از هم اکنون تعدادی بسته های غذایی برای استان های یاد شده ارسال شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا 2 بالگرد هوانیروز استان در صورت اعلام نیاز از سوی استان های دیگر آماده اعزام برای امدادرسانی است.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان از روز گذشته بارش باران و برف از مناطق غربی و جنوبی استان آغاز شده و بتدریج سایر نواحی استان را فرا خواهد گرفت و در بخشی از مناطق پرارتفاع برف خواهد بارید.
بارش های رگباری، وزش باد شدید و به نسبت شدید و همچنین رعد و برق تا روز چهارشنبه در استان ادامه دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز است.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93118/تاکنون-خسارتی-از-سامانه-بارش-زا-در-اصفهان-گزارش-نشد
بستن   چاپ