پیام سپاهان
توصیه های هلال احمر در باره زمان وقوع سیلاب
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:07:50
پیام سپاهان - اصفهان - معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: کنار و بالای درختان محل امنی برای مواجهه با سیلاب نیست، زیرا فشار آب باعث قطع درختان و بروز حوادث بدتر می شود.
امیر جلالیان، بامداد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان توصیه هایی در باره زمان وقوع سیلاب افزود: در مناطق سیلزده هرگز نباید در کنار درختان قرار گرفت، زیرا شکستگی درختان و سقوط آنها آسیب جدی تری بر روی بدن افراد ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه خارج نشدن از طبقات بالای خانه بهترین راهکار در مواقع یاد شده است، تصریح کرد: قرار گرفتن افراد در طبقات دوم به بالای منازل راهکار مناسبی است و نیازی به خروج از منزل نیست.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان از مردم خواست تا از کانال ها، چاه های فاضلاب و جویبارهای به ظاهر آرام دوری کنند، زیرا این اماکن، خود به مسیر عبور سیلاب تبدیل می شوند و سرعت جریان آب در آنها بسیار بیشتر از نقاط دیگر است.
جلالیان همچنین رانندگی در مناطق سیلزده را کار اشتباهی توصیف کرد و افزود: اگر سیل اطراف خودرویی را فرا گرفت، رها کردن خودرو از بروز دیگر حوادث مانند برخورد با اشخاص جلوگیری می کند.
وی یادآور شد: در صورتی که دستور تخلیه منطقه ای صادر شده باشد مردم باید بلافاصله این کار را انجام دهند، زیرا فرصت در این زمان بسیار اندک است و باید از ثانیه ها استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و انتظار می رود اغلب نقاط را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرا بگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
6027/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93126/توصیه-های-هلال-احمر-در-باره-زمان-وقوع-سیلاب
بستن   چاپ