پیام سپاهان
سیلاب موجب آبگرفتگی واحدهای مسکونی در شهرهای اصفهان شد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:07:53
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارندگی شدید و به دنبال آن جاری شدن سیلاب موجب آبگرفتگی واحدهای مسکونی و بروز خساراتی برای ساکنان تعدادی از شهرهای این استان شده است.
منصور شیشه فروش بامداد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر بارندگی 24 ساعت گذشته بخشی از واحد مسکونی در شهرهای تیران و کرون، سمیرم و روستاهای فریدونشهر دچار آبگرفتگی شد.
وی اضافه کرد: همچنین بخشی از واحدهای مسکونی این شهرستان ها دچار خسارت آبگرفتگی شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که پیش بینی های لازم برای سیل در استان انجام شد، اظهارداشت: تا ساعت بامداد امروز مورد خاص و بحرانی در استان گزارش نشده است.
وی تصریح کرد : برق هفت روستای پشت کوه فریدونشهر همچنین بدلیل بارش سنگین برف قطع و دست کم دیوار 15 واحد مسکونی در این روستاها تخریب شده است.
وی یادآور شد : هم اکنون نیروهای امدادی مربوط در حال رسیدگی به خسارت دیدگان سیل این استان هستند.
دهستان پشتکوه موگویی با هشت روستا و جمعیتی بالغ بر سه هزار و 200 نفر در غرب فریدونشهر قرار دارد.
شهرستان فریدونشهر با 60 هزار نفر جمعیت در 180کیلومتری غرب اصفهان است.
شیشه فروش با اشاره به جاری شدن سیل در دهستان جبل از توابع شرق اصفهان بیان کرد: بارندگی و سیلاب در این روستا خسارت مالی و جانی بهمراه نداشته و کنترل شده است.
دهستان جبل امامزاده شاه الدین ناصر با حدود 2 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین گفت : 30مسافر که در سیلاب منطقه انارک این شهرستان گرفتار شدند از سوی نیروی های این جمعیت نجات یافتند.
ابراهیم عادل زاده نایینی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا گفت: این مسافران امشب در محور ارتباطی انارک - نایین گرفتار سیل شدند که با تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر نایین و انارک نجات یافتند.
به گزارش ایرنا، سیلاب بخشی از محور مناطق یادشده را تخریب کرده است.
وی اظهارداشت: این مسافران بلافاصله به پایگاه امداد و نجات نایین منتقل و اسکان داده شدند.
وی افزود: این حادثه در محور انارک به روستای اسماعیلیون کیلومتر 15 اتفاق افتاد و هشت خودرو سواری نجات یافتند.
وی با اشاره به این که بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی اصفهان بارش ها تا فردا ( سه شنبه) در این استان ادامه دارد تصریح کرد: نباید بگذاریم سیل وارد خانه ها و منازل مسکونی شود.
سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و انتظار می رود که غالب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق در برگیرد.
بر این اساس با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
7150/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93128/سیلاب-موجب-آبگرفتگی-واحدهای-مسکونی-در-شهرهای-اصفهان-شد
بستن   چاپ