پیام سپاهان
بارش شدید باران در سمیرم خسارت چندانی نداشت
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:07:53
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار سمیرم گفت: بارش های 48 ساعت گذشته در سمیرم شدید و کم سابقه بوده اما خسارت چندانی در بر نداشته است.
محمدرضا عسگریان بامداد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری اظهارداشت: بیش از 60 میلی متر باران در این مدت باریده است.
به گفته وی شدت بارش ها بویژه از صبح امروز تا زمان حاضر بیشتر بوده و در مواردی باعث ریزش بخش هایی از سنگ ها و صخره های اطراف جاده ها همچون ورودی شهر سمیرم(بلوار دفاع مقدس) شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر گزارش ها و بازدید های میدانی اعضای ستاد مدیریت بحران در روز گذشته و امروز در نقاط مختلف شهر و روستاهای سمیرم نشان از آبگرفتگی خیابان ها، برخی کوچه ها و معابر دارد اما مشکل خاصی ایجاد نکرده است.
فرماندار سمیرم ادامه داد : در یک مورد ایجاد خسارت و آبگرفتگی برای یک منزل مسکونی در شهر سمیرم پیش بینی می شد که ساکنان آن(یک مادر به همراه دو فرزند) از محل مورد نظر تخلیه شدند.
وی گفت: پل ارتباطی روستای عقدک در غرب سمیرم(ونک) بر اثر شدت جریان آب آسیب دیده است.
عسگریان افزود: همه مسوولان در هر چهار بخش مرکزی، وردشت، دناکوه و پادنا و چهار شهر سمیرم، حنا، ونک و کُمه در آماده باش کامل هستند.
مسوول اداره هواشناسی سمیرم نیز با اعلام هشدار نسبت به ادامه بارش ها در 24 ساعت آینده خاطر نشان کرد: افزایش شدت بارش ممکن است باعث ایجاد اختلال در تردد های جاده ای و شهری شود.
مهرداد طایی با بیان اینکه میزان بارش ها تا زمان حاضر به بیش از 60 میلی متر رسیده است، تصریح کرد: 501 میلی متر بارش با احتساب باران های یکی دو روز گذشته در سال زراعی 97-98 و تا این ساعت داشته ایم.
شهردار سمیرم در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: دریچه های بند آبی باغ دریاچه در مرکز شهر سمیرم برای تعدیل جریان آب و ذخیره پشت بند باز شده است.
حسینعلی صادقی اظهارداشت: روان آب های جاری در سطح شهر و سراشیبی ها شدت زیادی دارند اما مشکل و خللی در تردد و زندگی مردم ایجاد نکرده اند.
رییس جمعیت هلال احمر سمیرم تاکید کرد: چهار جوان سمیرم در کوه های اطراف گرفتار شدند که گروه های جستجوی این جمعیت مشغول گشت زنی در محل برای پیدا کردن و نجات آنها هستند.
سید نورمحمد موسوی افزود: یک مورد تصادف مزدا و پژو 206 با شش نفر مصدوم در جاده سمیرم، یاسوج(گردنه پشته) داشته ایم.
وی از مردم و مسافران خواست با توجه به مه آلودگی برخی جاده ها، شب هنگام در جاده ها تردد نکنند و زمان حرکت و سفر خود را در روشنایی روز برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، سمیرم منطقه ای کوهستانی و شیب دار است که عمده روان آب ها و بارش باران در آن ببه سمت جریان شیب سرازیر می شود.
تعداد زیادی از خانه ها بویژه در محله های قلعه، کهریز، خواجگان و کوی امام سجاد(ع) نیز در دامنه کوه های اطراف این شهر بنا شده اند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
/6026/7147

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93129/بارش-شدید-باران-در-سمیرم-خسارت-چندانی-نداشت
بستن   چاپ