پیام سپاهان
ستاد مدیریت بحران فریدونشهر به حالت آماده باش درآمد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:08:06
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار فریدونشهر گفت: به دنبال استمرار فعالیت سامانه بارشی اخیر در غرب اصفهان ستاد مدیریت بحران این شهرستان به حالت آماده باش آمده است.
ناصر اسدی شامگاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به تشکیل نخستین جلسه ستاد میریت بحران این شهرستان پیش از ظهر امروز در راستای آمادگی برای مقابله با خطرات احتمالی سیل و خسارات ناشی از آن اشاره و بیان کرد: به مردم شهرستان در شهر و روستاها در خصوص پیشگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی اطلاع رسانی لازم داده شد.
فرماندار فریدونشهر افزود: هماهنگی لازم با همه نهادهای مرتبط با مدیریت بحران مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شرکت توزیع برق ، شهرداری‌ها ، دهیاری ها، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر و بنیاد مسکن برای کنترل حوادث مرتبط همچنین خدمت رسانه به شهروندان و اسکان اضطراری مسافران صورت گرفته است.
ناصر اسدی افزود: با توجه به بارش برف در فریدونشهر در زمان حاضر تنها دو محور روستایی کلوسه و کمران به دلیل بارش سنگین برف مسدود است و سایر محورها باز و تردد در آن جریان دارد.
به گفته وی عملیات بازگشایی این محورها بلافاصله پس از قطع بارش ها آغاز خواهد شد.
فرماندار فریدونشهر هشدار داد گردشگران و مسافران طی چند روز آینده از سفر به غرب استان به خصوص شهرستان فریدونشهر بپرهیزند.
وی افزود: مسافران قبل از عزیمت به مقصد مورد نظر از آخرین وضعیت جوی راه ها اطلاع پیدا کنند و با نخستین ورود به شهرهای در مسیر سفر خود به دنبال اسکان در محل های تعیین شده باشند و از ادامه تردد در محورها خودداری کنند.
فرماندار فریدونشهر افزود: 20 دستگاه سبک و سنگین برف‌روب و 4 دستگاه بولدوزر در محورهای مواصلاتی این شهرستان به حالت آماده‌باش قرار دارند .
بر اساس گزارش های هواشناسی میزان بارش ها در فریدونشهر تا اکنون افزون بر 50 میلی متر بوده است.
بارندگی در برخی ساعات به صورت بارش برف سنگین بوده که صبح امروز ارتفاع آن در 24 ساعت گذشته بیش از 20 سانتی متر اعلام شده است.
بر این اساس میزان کل بارش ها در سال زراعی جاری تا اکنون 515 میلی متر گزارش شده است که نسبت به میانگین مشابه سال قبل، چهار برابر افزایش داشته است.
کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید باران در استان اصفهان و استان‌های همجوار، همشهریان و مسافران به هیچ وجه در حاشیه رودخانه ها و نهرهای اطراف شهرها اسکان نداشته باشند چرا که احتمال بالا آمدن آب این رودخانه بسیار زیاد است.
مردم بسیاری از شهرها و روستاهای غرب استان از شب گذشته شاد بارش های بهاری بودند. این بارش ها در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.
فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93136/ستاد-مدیریت-بحران-فریدونشهر-به-حالت-آماده-باش-درآمد
بستن   چاپ