پیام سپاهان
هیچ سیلابی تاکنون در اصفهان رخ نداده است
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:08:09
پیام سپاهان - اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از شروع بارش های اخیر تاکنون هیچ سیلابی در این منطقه گزارش نشده است.
حسن ساسانی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مأموران ما از صبح امروز بازدیدهای میدانی خود را از تمام مناطق استان آغاز کرده اند و این کار همچنان نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: محل های عبور آب در استان پاکسازی شده است و اکنون تمام نیروهای این معاونت در حال آماده باش کامل قرار دارند.
ساسانی از مردم بویژه گردشگران خواست تا در اطراف زاینده رود تجمع نکنند زیرا با افزایش بارش ها، احتمال طغیان رودخانه در ساعات آینده وجود دارد.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد ایران شده است و انتظار می رود اغلب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور، احتمال طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
با پیش بینی بارندگی در اصفهان، مدیریت بحران در مناطق پانزده گانه این شهر، تشکیل شده و به حال آماده باش درآمده است.
هم اکنون در تمام نقاط این شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی، دستگاه های خدماتی از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان خدمات موتوری در حال آماده باش هستند.
همچنین چاه های دفع آب سطحی شهر بازگشایی شده تا در صورت شدت بارش ها، آب های سطحی از طریق آنها دفع و از آبگرفتگی معابر پیشگیری شود.
در ساعات بارش و در مناطقی که سابقه احتمال آبگرفتگی وجود دارد، کارگران خدمات شهری حضور دارند تا برای رفع آبگرفتگی در معابر و زیرگذرها اقدام کنند.
در همین حال، جلسه مدیریت بحران استان، دیروز یکشنبه با حضور نهادهای اجرایی برای سنجش میزان آمادگی مدیران و دستگاه ها به منظور برنامه ریزی در مواقع بحران بویژه بارش های روزهای آینده و احتمال وقوع سیل در منطقه، در استانداری برگزار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز به شهروندان و مسافران هشدار داد که با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی های شدید، از استقرار یا برپایی چادر در مجاور رودخانه زاینده رود خوددداری کنند.
هوای کنونی اصفهان بارانی است.
6027/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93138/هیچ-سیلابی-تاکنون-در-اصفهان-رخ-نداده-است
بستن   چاپ