پیام سپاهان
بارندگی موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در فریدن شد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:08:23
پیام سپاهان - اصفهان- ادامه بارندگی از 24 ساعت گذشته تاکنون موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در شهر فریدن شده است.
به گزارش ایرنا، استمرار فعالیت سامانه بارشی و شدت بافتن آن از نخستین ساعات صبح امروز تا زمان حاضر، موجب آبگرفتگی معابر شهری و برخی روستاهای منطقه شده است.
اکنون رواناب ها در شهر داران مرکز فریدن جاری شده است و بسیاری از کانالهای شهری مملو از آب باران است.
بخشی از رودخانه های فصلی این منطقه به خصوص در جنوب شهر داران، روستای نوغان و پل اورگان چادگان پر آب و جاری شده است.
بخشدار مرکزی شهرستان فریدن در گفت و گو با ایرنا از پایش آخرین وضعیت روستاهای این منطقه برای مقابله با خطر سیلاب خبر داد و افزود: به دلیل استمرار بارش ها و افزایش ذخیره آب در محل بند خاکی روستای غرغن، خروجی تین بند که مسدود شده بود با کمک اهالی و دهیار بازگشایی و آب اضافی خارج شد.
غرغن نام روستایی از توابع بخش مرکزی فریدن در استان اصفهان است که در فاصله 16 کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد، این روستا به دلیل برخورداری از کلیسای تاریخی و طبیعت بکر مقصد بسیاری از گردشگران است.
ایزد ابوالحسنی افزود: هشدارهای لازم به ساکنان روستا و راهنمایان مسافر مبنی بر خودداری از تردد در نزدیک بندخاکی روستا داده شد.
به گفته وی بر وضعیت روستاها به طور مرتب نظارت می شود و هشدارهای لازم در این خصوص به دهیاری ها داده شده است.
به گفته رییس اداره هواشناسی داران با توجه به گذر جبهه سرد در ساعت های امشب دوشنبه تا روز سه شنبه شدت بارش ها در بیشتر نقاط استان به خصوص شهرستان های غرب افزایش پیدا خواهد کرد.
نوروز ملکی افزود: بر این اساس احتمال ادامه آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در برخی محل ها وجود دارد.
فرماندار فریدن در گفت و گو با ایرنا از آمادگی همه دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی خبر داد.
سید تقی معین الدینی با بیان اینکه پیش بینی های لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل و یا هرگونه حادثه احتمالی انجام شد، افزود: با توجه به تردد گردشگران نوروزی تدابیری اتخاذ شد که نهادهای مرتبط مانند آموزش و پرورش، اوقاف و ورزش و جوانان برای اسکان اضطراری مسافران آماده باشند.
به گفته وی مدارس، هتل، مهمانسرا، مهمان پذیر، خانه مسافر، زائر سرا و اقامتگاه بوم گردی برای اسکان مسافران آماده شده است.
تعداد 45 کلاس در پنج آموزشگاه شهرستان فریدن هم برای اسکان گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی علاوه بر محل های پیش بینی شده برای اقامت گردشگران، سه ایستگاه امنیت و سلامت نیز آماده خدمات رسانی به مسافران است.
فرماندار فریدن با بیان اینکه احتمال تخریب بافت منازل فرسوده، آبگرفتگی منازل و قطع برق وجود دارد افزود: از این رو با همه نهادها مانند شرکت توزیع برق ، شهرداری‌ها ، دهیاری ها، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر و بنیاد مسکن هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
بر اساس آخرین گزارش ها تا اکنون حادثه ای به دنبال این بارش ها در شهرستان رخ نداده است.
با این وجود کارشناسان هشدار داده اند مردم از مسافرت غیر ضروری بپرهیزند و مسافران قبل از حرکت از آخرین وضعیت محورها مطلع شوند و مکان مسقفی برای اسکان امشب و فردا شب خود در نظر بگیرند.
اکنون به گفته مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محورهای برون شهری و درون شهری شهرستان های غرب استان از جمله محورهای چادگان_سه راهی سد، تیران_داران، داران_بویین‌میاندشت_الیگودرز، عسگران_ داران، نجف‌آباد_داران و تمام محورهای فریدونشهر به دلیل بارش باران لغزنده است. همچنین محور چادگان_چناررود به دلیل بارش برف و محور دامنه_خوانسار بر اثر بارش برف و باران لغزنده است.
کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید باران در استان اصفهان و استان‌های همجوار، همشهریان و مسافران به هیچ وجه در حاشیه رودخانه ها و نهرهای اطراف شهرها اسکان نداشته باشند چرا که احتمال بالا آمدن آب این رودخانه بسیار زیاد است.
مردم بسیاری از شهرها و روستاهای غرب استان از شب گذشته شاد بارش های بهاری بودند. این بارش ها در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.
بارش ها در فریدونشهر و بویین میاندشت بیشتر به صورت برف بوده است.
به گفته مسوولان بیشترین بارندگی تا اکنون از شهرهای چادگان و سمیرم گزارش شده است.همچنین تا اکنون سیلی در استان نداشته ایم.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93140/بارندگی-موجب-آبگرفتگی-معابر-و-جاری-شدن-رواناب-در-فریدن-شد
بستن   چاپ